/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Sabotage samvær konsekvensløst
Fra : 3773
Vist : 1010 gange
100 point
Dato : 28-12-08 20:10

En af sjukkerne, der for år tilbage var hele turen igennem.

Han var en tåbe og stak hende et par på skrinet. Han har fået hans hug for det, og har hele tiden gerne vil se ungerne. Men moderen pisser bare den ene aftale væk efter den anden og saboterer enhver form for samvær. Idag har han styr på det. Ny kone. Ny unger. Ingen ballade.

Kan man virkelig sabotere samvær uden nogen former for konsekvenser? Man har holdt møder i forvaltningen og indskærpet for hans ex at hun skal overholde indgåede aftale, men anyway stod han igen igen lillejuleaften uden unger og med en ex han ikke måtte ringe til (tilhold). En ting er at han har været en idiot, men kan hun også bare selv lege dommer og politi uden at det har nogen form for konsekvens???? Det lyder sgu da skørt! Har læst en del af korrenspondancen og hun er så gennemsyret fyldt med løgn og strør om sig med grundløse beskyldninger og simpelthen alt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-08 20:31

Hej 3773.

Citat
En ting er at han har været en idiot, men kan hun også bare selv lege dommer og politi uden at det har nogen form for konsekvens????

Nej nej og atter nej. Det kan hun ikke.
De stakkels børn
Han skal da henvende sig til amtet og få hjælp der. Han har vel fået samkvem med børnene??
Hvis hun gentagne gange ikke overholder aftalerne kan han få fogdens hjælp.
Det ville naturligvis være det bedste hvis det kan undgås, men det lader det jo ikke til.
Børnene vil naturligvis opdage det men det er nok den sidste udvej.
Sig til ham han skal kontakte statsamtet. Det er jo der de er blevet skilt.
Håber det bedste for ham.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 20:43

Den mølle har han været igennem. Også hendes forsøg på ophævelse af han samvær, med anklager om dårlig behandling af ungerne, fra både hans side og hans nye kone. Vi så korrespondancen og havde nær pisset i bukserne af grin. Det var skrevet/dikteret af hans ex-kones mor, der også lige var blevet skilt. Der var blandet alt mulig sludder fra moderens opløste forhold ind i brevet. Om alt er. Dette blev skudt lodret ned, og hun blev pålagt IKKE at sabotere samværet. Alligevel gør hun det - åbenbart fuldstændig uden konsekvenser. Er ked af det på hans vegne. De har haft bøvl nok (hans far er lige død). Nu kan han så sidde og kigge på en bunke julegaver hans unger stadig ikke har fået!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 21:02

...om alt er, er der sanktioner? Og bliver de nogensinde udlevet? Man ser jo igen og igen sabotage som dette her. Gudskelov er jeg selv forskånet for den slags, men har hørt om det fra omgangskredsen mere end een gang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-08 21:15

Du skal i statsamtet og hellere i dag end i morgen. Hun skal have besked fra statsamtet og de må tale med store bogstaver. Jeg kan blive så vred på de fan.... mødre der saboterer børnenes ret til deres far.
Den eneste trøst må være at når børnene bliver store, så vil de bebrejde deres mor at de ikke måtte se deres far.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-08 21:18

Øv hvor surt ..
Han kan da prøve www.familieadvokaten.dk

Han er nødt til at blive ved . Ellers hedder det sig vel til sidst at hen ikke vil sine børn. Hun kan jo åbenbart dreje den til hendes fordel ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-08 21:19

Tænkte på : Hvor gamle er børnene ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-12-08 21:46

Citat
men anyway stod han igen igen lillejuleaften uden unger og med en ex han ikke måtte ringe til (tilhold). En ting er at han har været en idiot, men kan hun også bare selv lege dommer og politi uden at det har nogen form for konsekvens???? Det lyder sgu da skørt! Har læst en del af korrenspondancen og hun er så gennemsyret fyldt med løgn og strør om sig med grundløse beskyldninger og simpelthen alt.

Det er en svær en at udtale sig om, uden nogen føler sig ramt eller mistroet.....men, tilhold får man altså ikke bare "sådan lige"...og uanset hvor godt du kender vedkommende, kender du altså ikke vedkommende alligevel, ud over det han viser når du er sammen med personen..

Citat
men kan hun også bare selv lege dommer og politi uden at det har nogen form for konsekvens

Ved ikke hvordan det er nu, men tidligere har det været sådan, at en person kunne få hjælp af politi og foged o.s.v. til at få udleveret børn til samkvem, såfremt den der har børnene nægtede at udlevere dem.......medmindre der var tungtvejende argumenter mod at de skulle udleveres....

Sådan en sag kan/bør man ikke gå helt ind i/blande sig i og være partisk, netop fordi der ofte er ting man ikke kender til, hvis man kun kender sagen fra den ene side

Nu kender jeg af gode grunde ikke til de nærmere omstændigheder...så derfor vil jeg ikke sige "de stakkels børn"......måske de ville være mere "stakkels" såfremt de blev udleveret til manden....og måske er hun bare en drage, så det er synd for børnene at hun holder dem væk fra ham.

Men jeg kan egentlig et eller andet sted godt forstå den mor der har svært ved at udlevere sine børn til en mand, der har opført sig sådan over for hende, at det har været nødvendigt at gi' ham et tilhold om ikke at kontakte hende

Men det er i sidste ende ligegyldigt hvad men synes og hvem man sympatiserer med, for det er udelukkende en sag for de myndigheder der varetager den slags, i samarbejde med forældrene til børnene, at få styr på tingene.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-12-08 21:52

"men anyway stod han igen igen lillejuleaften uden unger og med en ex han ikke måtte ringe til (tilhold)"

Det med tilholdet kan jeg altså ikke lige få til at hænge sammen med alt det andet som tilsyneladende er gået i orden, undtagen fra hendes side.
Kan man alene give tilhold for telefon og ellers tillade afhentning af børnene ? ..... nok bare mig der er uvidende

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 22:20

Som jeg skrev, har han dummet sig og givet hen et par på skrinet (det var åbenbart det sidste der manglede for at de skulle skilles). Det har han naturligvis fået en dom for, og medfølgende tilhold om ikke at kontakte hende. På det punkt sørger hans ny kæreste for at der IKKE bliver fiflet med. Men han er tilkendt samvær med børnene. Dette har hun siden dag et saboteret, endog meget tydelig. Hun har forsøgt med tilsvining og løgne. Alt dette blev skudt ned ved sidste møde i statsforvaltningen og man indskærpede for moderen at betingelserne omkring samværet skulle overholdes. Har læst temmelig meget af korrespondancen og fatter simpelthen 0. Kammeraten kan jo heller ikke andet, end vente til første dag hvor advokaten er på arbejde og så pudse denne på jobbet. Men det skaffer ham jo ikke julen tilbage. Men man lades tilbage med en eller anden ide om, at fordi kan har stukket hende en lussing, så er han bare dømt evig taber i det spil. Vi andre der stod på sidelinien, var bestemt ikke i tvivl om at en kamp kræver to kamphaner. Ungerne er vel efterhånden 5 og 7. Længe siden jeg har set dem.

->Granner. Det er ikke mig. Jeg har en såkaldt "lykkelig" skilsmisse, hvor vi i nogen grad kan samordne behandlingen af teenagerproblemer osv. Vi kan også tåle at være i stue sammen, omend den foranstående konfirmation holdes med to fester! Men det er en anden snak (hvor ex-koner åbenbart frit kan ekspropriere ungernes penge - også uden konsekvenser - det har jeg undersøgt - og er ladt tilbage med muligheden for at politianmelde for tyveri - og hvad gør det så for samarbejdet om ungerne).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 22:31

-Dova. Sjukkens nye kæreste er altså noget af det mest jordnære menneske. Og hun har et formidabelt tag på børn. Og han selv er en fin fyr - ikke verdens klogeste måske. Men ikke voldelig. Fadæsen han lavede er ren refleks og affekt. Jager du et hvilket som helt dyr op i et hjørne, bider det på et tidspunkt i ren og skær forsvar. Og hans ex var betydelig stærkere end ham verbalt! (dette er ingen undskyldning).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 22:34

....og tro mig. Jeg er bestemt ikke dårlig til at scanne dumme ægtemænd og kærester. Har set ikke så lidt efter otte år i svømmehallen. Kender også samtlige undskylninger med at man er faldet, har ramt dørkarme osv osv osv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-08 22:47

Undskyld at det kan misforstås, jeg ved godt at det er en ven af dig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 22:49

alt forladt. Mine er heldigvis så store at man bare selv kunne lave aftaler med dem. Så jeg er ude over alt det der svineri.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-08 23:00

Hvor gamle er din vens børn?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 23:10

Ungerne er vel efterhånden 5 og 7. Længe siden jeg har set dem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 13:11

Hvor kan kvinder dog være nogle dumme kællinger.
Alle børn har brug for en far og en mor. Eller en moderfigur og en faderfigur.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-12-08 13:24

Ja ikke!

Og man bævler jo løs med at begge parter skal være ansvarlige osv. Men sjukken er, og vil gerne være ansvarlig. Men samværet saboteres ganske simpelt. I dette tilfælde burde statsforvaltningen overveje hvilke af forældrene der faktuelt fungerede bedst! Eller simpelthen fritage ham for børnepenge, hvis hun saboterer og "fritager" ham for det tilkendte samvær! De har fået børnene sammen. Han vil gerne deltage (og se) ungerne. Men som hun pt styrer tingene får han kun regningerne. Og hun kan så konsekvensløst gemme sig hver gang han skal/skulle have haft ungerne.

Fandeme uhyggeligt du!

Nu må vi for med-kanduernes sjælefreds skyld skynde os at erkende, at der er mindst ligeså mange snotdumme og åndforladte delefædre, der heller ikke opfører sig ordentlig. Fandeme bekymrende.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-12-08 13:34

Altså, hvis han har forbud mod at kontakte exkonen, så må der være lavet en aftale om hvordan børnene skal hentes og bringes UDEN at din ven og hans ex behøver at mødes.
Og så ville det jo være praktisk også at have en aftale om hvem de hver især kan kontakte hvis der er nogen problemer, f.eks. en nabo eller et familiemedlem.. Det erjo lige generende for begge parter --og for børnene-- hvis en af parterne bliver forsinket af en eller anden årsag.

I det helt konkrete tilfælde må der jo ligge en skriftlig aftale mellem forældrene om hvem der skal have børnene hvornår. For de må jo ikke snakke sammen (tilhold). Hvis din ven kan bevise at HAN har holdt sin del af den skriftlige aftale, så vil han jo stå stærkere ved indberetning til Amtet, end hvis der er tale om "påstand mod påstand".
Råd din ven til at tage tilholdet helt bogstaveligt, så der altid vil ligge skriftlig dokumentation for deres aftaler.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 13:46

Åhhh hvor er det altså trist.

Du SKAL sige til ham at han må / skal kontakte familieadvokaterne som jeg linkede til før.
Han kan kun vinde var at forsøge.
Ja kvinder kan være nogle forbandede ondskabsfulde sataner når det skal være.

Event. kan han jo også kontakte statsamtet igen ...det skader ikke hans sag.
Tværtimod har de da tjek på hvornår og hvor meget han er i kontakt med dem. Altså statsamtet.

I sidste ende kan det kun gavne ham hvis han går så langt så til en retsag. Hvilket jeg ikke ville betænke mig på at forsøge. Så kan det være hun lære det.

Godt nytår til jer alle.
Jeg håber det lykkedes for ham.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-12-08 15:04

Ligner mine råd til ham. Men lige nu render han rundt i kulkælderen og skal lige have puttet faderen i jorden (han hjulpet ham meget - men det er så slut - oveni alt det andet). Gad vide om også hun forhindrer børnene i at komme til deres farfars begravelse, ligeså vel som hun har forhindret dem i at komme til papsøskendes barnedåb?

-> Birgitta. Der ligger klokkeklare aftaler på alt. Men hun udelader at sende børne i skole og børnehave når han skal have dem. Hendes nye mand kommer ikke med børnene på de aftalte tider og steder. Hun går under jorden når han skal have ungerne.

...og jow, øvrigheden har skam løftet fingeren og indskærpet hende at aftaler skal holdes. Men hun kan uden konsekvenser skide på dette - og gør det.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-08 16:49

Faktisk kan hun miste forældremyndigheden på den måde.

Men for at DET skal ske, så skal din ven være interesseret i at overtage forældremyndigheden? Det er jo altså et større job at opdrage to børn alene..

Hvis han ER interesseret i det, så er det igen noget med at notere ned HVER gang der skal være samvær, og hvordan det går. OG have skriftlige aftaler der er bekræftet af begge forældre.

Altså det kunne være at HAN skrev noget om: "...om vi er enige om at week-enden d. xx feb. henter jeg børnene om lørdagen kl. 10 hos NN -og afleverer dem igen søndag kl.20? Svar venligst skriftligt inden d. yy jan. "
Det er så op til HENDE at foreslå ændringer, hvis hans forslag ikke passer hende.
Han skal selvfølgelig forespørge i rigtig god tid.

---Og så skal din ven skrive ned hvordan det gik.
---Efter et par måneder skriver din ven så til Amtet og vedlægger kopier af alle aftaler, OG alle beskrivelser af hvad der er gået galt. Det er jo i den sammenhæng helt fint, at den ældste forsømmer skolen på grund af forældrenes konflikt.. -------Men det KUNNE jo osse være en helt "lovlig" influenza...

Hvis de HAR faste aftaler, -f.eks. hver anden week-end, så kan det være en god ide at kontakte exen pr brev når noget går galt.
Et tilhold virker BEGGE veje: Hun må heller ikke opsøge ham eller kontakte ham pr. telefon.
ALT skal foregå skriftligt. Det kan være en fordel for HAM.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 21:02

Den bedste dokumentation er som Birgitta skriver, skriftlig, simpelthen en dagbog. Over alt omkring børnene, også evt. tlf.samtaler.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-12-08 21:19

granner, telefonsamtaler er forbudt, manden har et tilhold. Det gælder begge veje.
Hvis HUN bryder det, så vil tilholdet blive ophævet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-08 21:44

Så må den virkelig være spidset til hvis ikke ikke engang faderen kan ringe og sige at han bliver forsinket grundet punkteret bíl eller andet, i det hele taget rent praktiske informationer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-12-08 15:12

Det skulle ikke være nødvendigt, for far afleverer jo IKKE direkte til mor.
Far kan ringe til den, der skal aflevere/modtage børn, --eller omvendt.

---Når en skilsmisse er gået i udu, så er det tit nemmere at kommunikere gennen 3. person..
OGSÅ når der ikke er tale om vold eller polititilhold.

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 01-01-09 13:52

Tak for svaret Birgitta og alle i andre. Rart med en brainstorming. Kører nok forbi ham idag og ønsker ham og hans godt nytår

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-01-09 14:02

Tak for accepten af mit svar.
Og Godt Nytår til dig og din plagede ven..