/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Fordeling af trafik på 2 ISP
Fra : voo
Vist : 805 gange
500 point
Dato : 27-12-08 21:02

Kan man med 1 pc og 2 netkort fordele således af outlook bruger 1 netkort og en udbyder og al anden bruger det andet kort samt en anden udbyder?
Hvis ja hvad skal man så gøre?
Forventet opsilling:
TDC direkte i pc
Fiber via trådløs til pc
Voo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 21:06

Hvordan vil du køre med 2 netkort.....

Kommentar
Fra : voo

Dato : 27-12-08 21:08

ved ikke derfor spørgsmålet, men tænkt på samme måde som med både trådløst og kablet på samme maskine.
Voo

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 27-12-08 21:12

Styresystemet kan ikke håndtere 2 netkort på en gang....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 21:16

Refi jeg har et PCI netkort og et netkort fra USB og de kører fint begge to. Kører XP pro.

Voo: du kan godt køre med 2 eller flere udbydere på samme netkort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 21:19

Citat
jeg har et PCI netkort og et netkort fra USB og de kører fint begge to. Kører XP pro.

Da ikke SAMTIDIG

Kommentar
Fra : voo

Dato : 27-12-08 21:22

Man kan altså ikke dele trafiken således at når man sender mail ryger det ud på tdc og ellers bruges fiber?
kan det gøres på en anden måde så?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 21:23

Jo da og det uden problemer. Jeg har endda 3 netkort i.flg. enhedshåndtering og det er uden problemer. Jeg bruger dog kun 2, 1 til internet via router og et til internt net.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 21:23

Hvad er formålet ????

Kommentar
Fra : voo

Dato : 27-12-08 21:28

At beholde og benytte mail via tdc. Ved god at man kan skifte mail adr til en anden udbyder eller få mail et andet sted fra.
Grunden er at for en del år stoppede jeg med at bruge cybercity, men jeg kan fint hente mail fra dem men ikke sende via den konto derfor vil jeg beholde mit abonnent ved tdc, men de kan ikke levere mere en 512 kb download. Derfor skiftet.
Voo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 21:29

Citat
Jeg har endda 3 netkort i.flg. enhedshåndtering

Ja - problemet er da ikke at få netkortene registreret i systemet......

Problemet er at de skal arbejde samtidig..... på 2 internetforbindelser

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 21:30

Refi
Når jeg overfører filer fra 1 PC til en anden via krydset kabel så slukker jeg for routeren. Når jeg overfører vil jeg ikke forstyrres af internet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-08 21:30

refi, hvorfor kan en maskine ikke håndtere 2 net kort på samme tid?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-08 21:33

min eks kone har opsagt sit TDC abb. og hun bruger stadig en samme mail adresse. så drop det voldsomme projekt, som godt kan lade sig gøre men er for omfangsrigt, og køre videre med den mailadresse du hele tiden har gjort.

Kommentar
Fra : voo

Dato : 27-12-08 21:39

Webnoob
Kan hun stadig sende via den konto?
Voo

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-08 21:50

man kan sagten have flere netkort i samme maskine.

Hvordan man kan styre anvendelsn til forskellige fomål afhænger af styresystemet.

Standardindstillengen for outlook er at den bruger samme forbindelse som Browseren , men du må kunne indstille til at bruge et andet kort og en anden forbindelse til post.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 22:02

Citat
man kan sagten have flere netkort i samme maskine.

Det er vi helt enige om...

Men hvordan vil du få fordelt portnumre så de ikke render ind i hinanden....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 22:05

Hvis du bare vil sende fra en anden udbyder end den du har kan du da bruge webmail

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-08 22:20

det er da let nok, du forwarder da de porte der har med mail og gøre til det ene netkort, som har en IP og så forwarder du resten til det andet netkort, som har en anden IP. Det drilske er så at få det til at fungere, der kræver en speciel router.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 22:24

Ja - og det er der de fleste "strander"......

Det er nemlig forskelligt og begrænset hvad og hvor meget der kan fordeles i disse dobble routere....

Det er under alle omstændigheder ikke noget der er en mailadresse værd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 22:25
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 22:29

Der er vi enige refi, det kræver IT kendskab at få 2 netkort til at arbejde side om side. Og det tog lidt tid at få det til at virke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-08 22:43

enig refi, for en alm. bruger så kan det ikke betale sig at kaste sig ud i, jeg siger bare det kan lade sig gøre, samtidig skriv jeg også det burde droppes.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 28-12-08 05:03

Hej Voo
Sådan som jeg forstår dit spørgsmål er der tale om du har en udbyder (f.eks. Telmore) og skal bruge den udbyder til Internet, men at du også har haft (eller har TDC).

Der er slet ingen grund til at bruge flere netkort hvis du ønsker at fortsætte med at bruge TDC til din mail, bare fortsæt via den anden udbyder.

Jeg har en internetudbyder og flere mailkonto via andre udbydere, og der er da ingen problemer med det.

Alt går via min normale udbyder, og min mail kommerr via TDC.

Jeg har mailadresser via TDC, Worldonline (lukket, men virker stadig), Get2net og et par andre jeg ikke kan huske.

Mvh Finn, 4220

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-12-08 08:24

det nemmeste for dig er at logge ind på din mail konto. (webmail)
og så vælge at viddresende mail fra den ene konto til den anden

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-12-08 08:26

refi => man kan godt have 2 netkort i samme manskine og så lave en routning.. se billede fra en opgave vi havde på skolen for nogle år tilbage

http://Billedeupload.dk/showpic-155.jpg

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-12-08 08:27
Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-12-08 08:29
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-12-08 10:00

der ingen problem i at hente mail fra TDC når du sidder bag feks. Tre-for.
Men for at sende bliver du nødt til at bruge en server der befinder sig på Trefor siden.
Tre-for beskæftiger sig overhovedet ikke med mail, her har man sat et externt firma til dette.
Forsåvidt kan alle jo selv gøre dette, hvad jeg gør. Du skal også være opmærksom på sikkerheds risikoen ved dette, da filtre ved TDC forhindrer det værste spam. Findes dette ved de externe mailservere på TRE-For siden??. Der er vel ikke noget forkert i at TDC ikke vil yde denne resurse til en konkurent. Man kunne måske tænke sig at mail var en tillægsydelse som ved Tre-For.
Altså brug en anden server til at sende og hent fra alle de konti du har haft i tiden bare for en sikkerheds skyld.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : voo

Dato : 28-12-08 23:29

Tak for svaret refi.
Som det ser ud må jeg bruge webmail.
Voo