/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
tage led af ur rem
Fra : m.strande
Vist : 9583 gange
35 point
Dato : 27-12-08 19:10

--------------------------------------------------------------------------------
har fået et Festina ur i titanium i julegave. og skal ha taget et led eller to af. er det nogen man kan selv. og hvordan. ? der sidder stifter i alle led. de er runde i den ene ende. og i den anden ende ligner det faktisk en meget lille ligekavet skrue. men er alligevel lidt i tvivl om det skal fungere som en skrue. da min mindste skrue trækker ingen gang kan få fat i den.

hvorfor får jeg de stifter ud ?

http://www.festina.dk/default.asp?w=524

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-12-08 19:23

Stifter skal ikke trækkes ud.

Men ledet åbnes og klemmes sammen med en fladtang når det lukkes igen. Der skal åbnes to led og det ene skal genbruges sår lænken samles igen.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-12-08 19:24

Det gøres på indersiden af lænken.

Men det er fordel af åbne Spændet så du kan folde lænken ud imens du gør det.

Med mindre det er nok flytte stiften i spændet.

vh Ben

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 27-12-08 19:26

det forstår jeg ik helt. og er vist heller ik muligt. du kan se stifterne i enderne af ledene. og de skal jo ud den ene eller anden vej. spørgsmålet er bare om de skal trykkes ud. eller skrues eller bankes og om man kan selv. eller de bruger noget specialt værktøj der stykker lidt hårdere end man kan med hånden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 19:34

Gå ned til urmageren inden du ødelægger julegaven

Den 50.- er godt givet ud og det varer 2 min.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-12-08 19:41

Tja..

Tror du bare skal gøre som refi skriver...

Skal man åbne en kæde / lænke, skal man forstå hvordan den er sat sammen,,,,

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-12-08 20:51

De stifter er presset i....og jeg ville ikke selv bøvle med det, du risikerer let at komme til at ridse uret når forsøg på at presse stifterne ud med en spids tingest, mislykkes og det "smutter".

det koster ikke særlig meget at få urmageren til det.....nogen gør det endda gratis hvis uret er købt der