/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
internet
Fra : mikkelberg
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 25-12-08 12:43

min maskine skriver den er tilsluttet nettet trådløst, men med kun 400 mbps, men det er langt under den hastighed min anden maskine kører med,- indvidere kan jeg ikke komme i kontakt med noget, som helst med den maskine, som jeg har lovet et barnebarn. er der nogen gode råd?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-08 12:55

Er du sikker på at det er dit eget netværk, som du er på med den computer ? Højre klik på netværks ikonen nede ved uret, klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, hvis det ikke er din egen. så log af og ind på den rigtige.
Ellers skal du måske forsøge at geninstallere driver til netkortet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 13:42

Du skal være klar over, at den trådløse forbindelse regulere hastigheden, alt efter hvor god en forbindelse der er begge veje. Jo vanskeligere forhold der er signalmessigt, des langsommere vil den køre.
Jeg kan ud fra den beskrivelse du giver, forstå, at din trådløse router køre AUTO hastighed, for ellers ville du nok være hægtet af netværket.
Citat
men med kun 400 mbps

Hvis du mener det er 400 megabit, så er der ikke meget at hyle for, for det ville vi andre også gerne have, jeg kan nøjes med en tilfredsstillende 8 Mbit forbindelse. Så du mener nok noget andet med det!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 25-12-08 14:10

man kan jo godt have kontakt til netværket men ikke til internettet
så ind på netværk og internetforbindelser og vis netværk der er tilgægelige

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 16:03

Det er nemlig rigtigt nielsjs, hvis opsætningen på PC'en har mistet GATWAY adressen, så kommer den ikke igennem routeren og ud på nettet, men kan kun se de andre på netværket.