/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
FEJLMELDING I ASP.
Fra : DJfrakja
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 25-03-03 02:54

Jeg sidder og roder med ASP og Acess databaser. Et lille shopping system. Men når jeg vil ind i indkøbskurven, kommer følgende fejlmelding :
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.
/aspshop3/Shopping/default.asp, line 289

Hvad betyder det, og hvordan retter man det?

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 25-03-03 03:37

Det skulle være her det går galt :
SQL = "SELECT* FROM Items WHERE ProductNum = '" & iItemID & "'"

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-03 07:10

Den sql du bruger søger at finde en værdi, der IKKE er en talværdi, og har derfor enkeltcitationstegn omkring parameterværdien 'værdi'
Den kolonne du søger i er deffineret til at være en talværdi
SQL = "SELECT* FROM Items WHERE ProductNum = '" & iItemID & "'"

Den kolonne du søger i er deffineret til at være en talværdi og så SKAL værdien være et tal - uden ' ' omkring

SQL = "SELECT* FROM Items WHERE ProductNum = " & iItemID & ""

Mvh

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : DJfrakja

Dato : 25-03-03 13:28

Tak for svaret smorch. Det virkede, Jeg har et nyt problem som du måske også kan løse :
http://www.kandu.dk/dk/spg/13046