/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
mit cd-drev er væk
Fra : jensviggo
Vist : 739 gange
200 point
Dato : 24-12-08 06:27

jeg havde en usb i, som af en eller anden grund hed d...........kunne ikke komme i kontakt med cd drevet efter at have fjernet usb.......(ja jeg kunne heller ikke før jeg fjernede usb)..altså hvordan får jeg fat i d drevet igen, altså mit cdrom drev,
jeg har prøvet at gå i bios, men den havde jeg ingen kode til, så hvad nu gode julevenner jeg snakker om en gammel 486, som ellers kører godt nok til mit behov, har 98 på den

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-12-08 07:03

hej. prøv først at tjekke kabler i maskinen, hvis du skal i bios og ikke har koden, så reset bios på bund kortet. ved at tage strømmene fra vægen. og find på bundkortet en jumper hvor der står cmos på der er nomalt 3 ben, flyt jumperen et hak. i ca 5 sekunder og så tilbage igen. så kan du komme i bios. men bios skal sættes op igen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-12-08 07:04

du skal i win 98 måske også gen inst driver til drevet

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-12-08 08:50

hej edison, jeg har gjort som du sagde, fandt jumperen der er rød, flyttede den en plads i ca 10 ca, herefter tilbagemen det skete der ikke noget ved, desværre, jeg prøvede to gange samme resultat........når jeg skal ind i setup trykker jeg under opstart del, og så kommer current password frem, som jeg ikke aner hvad er, eller hvor mange tegn/store eller små

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 24-12-08 09:32

For at have en chanche for at komme i bios, prøv da

Sluk pc'en, tag stikket ud

På bundkortet, sidder der et batteri, tag det ud... på den måde har jeg haft helt til at fjerne password i bios

Cd drevet.. prøv at gå i enhedshåndtering, fjern drevet der, lad pc'en finde drevet, windows cd'klar,
for den mangler opstartsfilerne til drevet.

Ellers må du formatterer..........det har jeg lige gjort.........af samme årsag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-12-08 09:45

Sikker på der er et password....

Prøv blot at trykke ENTER

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-12-08 23:28

Prøv det som Refi skriver og hvis det ikke lykkes så gør du det som Nordsted skriver. Fjern batteriet og lad det være ude 5 min. Nogen gange skal det være ude lidt længere, men prøv dig frem. Og pas på med batteriet, hvis det er holdt på plads af en lille tap, så kan den knække og så duer det bundkort ikke mere. Det har jeg selv prøvet.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 12-01-09 01:07

Tak for svaret Nordsted1.