Kan ikke huske om det er motor volumen eller Hk ydelsen, der max må stige 25%.
Men begge tal holder sig vist pænt inden for de 25%, når du går fra en monopoint XU5 til en monopoint XU9 motor type.
Mekanisk er der ingen forskelle. Gearkasse, drivaksler, udstødning osv. er samme sag.
Det almindelige lednings net til starteren, generatoren, olielampe, baklys, temp følere osv er også det samme.
Det værste er ubetinget motorstyringen og det tilhørende ledningsnet til computerens følere. Det kan rive tænder ud på selv de mest erfarne hjemme mekanikere.
Det er ikke den samme på de 2 motortyper, men i store træk er der selvfølgelig mange ligheder.
Grundlæggende er der så mange forskelle på motortyperne, at man ikke bare kan anvende en 1,6 styring på en 1,9 motor.
Bl.a. mener jeg at kunne huske at, fortandingen til TDC føleren er forskellig.
Knastakslen er også forskellig med ventil tider osv.
Det burde kunne overskues, hvis man har noget at kigge efter.
Haynes håndbøgerne "plejer" at være ret gode med "typiske" el-diagrammer, så man har noget at gå efter.
Har du ikke en Haynes håndbog til din 405, skal du ubetinget starte projektet med at købe sådan én.
Fås bl.a. hos TH eller Biltema, eller den blå avis.