/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hårfave - misfarvning?
Fra : salacia
Vist : 2398 gange
100 point
Dato : 22-12-08 12:30

Jeg har farvet mit hår rød-mørkebrunt,, men lod være med at farve mit lange pandehår (to totter).. det skulle jeg have gjort, da jeg ikke er helt tilfreds med det.
Nå, men jeg har tænkt om jeg kunne farve det yderste sammen med pandehåret i en brun der ligner min originale hårfarve, som er mørkblond/lysebrun.

Vil det skabe misfarvninger, hvis jeg farvede en lidt lysere brun ovenpå det lidt mørk rød/brune hår?

Eller skal jeg lade være og vælge en brun der er mørkere end den rød/brune? (det vil vel ikke skabe misfarvning vis den er mørkere??)

Tak for svar :D

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-08 12:37

Hvad er det for noget farve du har brugt, noget der er længe i håret eller noget der vaskes hurtigere ud.

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 22-12-08 12:38

Jeg brugte garnier - Nutrisse hår farve - det skal skylles ud efter 25 min.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-08 13:28

Du skalpasse på med at blande farver, min veninde gjorde det, hun fik sit hår farvet grønt. En anden veninde blandede noget med rød og lys, og hun blev lilla. Det er ren kemi og det er svært at vide hvad man kan blande. Så hvis du kun skal farve forhåret, så bruge den samme farve som det andet. Og hvis du skal lave sjove striber i håret så brug noget af det man bruger til børn. Så ødelægger du ikke dit hår.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-12-08 13:38

Man kan købe noget dediceret affarvningsmiddel til håret.
Affarv det hele, og farv derefter håret ind igen.

Lige et ps...

Bor du tæt på grænsen, eller kommer over en gang imellem, er det MEGET billigt at gå til frisør i Tyskland. Både klipning og farvning.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-08 15:26

Ingen affarvning af et nyfarvet hår!! Og da slet ikke ved hjemmefarvning.

SÅ risikerer du misfarvning!

Det har også stor betydning, hvordan dit hår er - kraftigt, tyndt, mishandlet, tørt, sundt, ufarvet, etc. ....

Når du køber farve, skal du kikke på, hvad din aktuelle hårfarve er.

Så finder du den farve, der vil blive pæn, når du kommer den oveni din aktuelle farve.

Hvis du kun har brug for at genopfriske farven i hårbunden, kommer du kun farve i bunden - reder farven ud i spidserne, når farven har virket ca. 20 minutter af de 25 - 30 minutter farven skal trække i alt.

Hvis du kommer en lysere farve oveni den mørke, har du bare spildt arbejde og penge - det kan ikke ses, da baggrunden for den nye farve er mørkere end den, du vil komme i.

Hanne

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 22-12-08 15:40

Jeg har rimelig tykt, langt hår.

Jeg tror jeg vil til frisør og få det lavet, jeg tror ikke jeg tør andet :)

Jeg vil nemlig ikke affarve det, for det skader håret, og da der måske kan komme misfarvninger vil jeg nok ikke prøve selv.

Tak til alle for jeres svar

Godkendelse af svar
Fra : salacia

Dato : 22-12-08 15:40

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-12-08 15:46

salacia

Velbekomme.

Det glæder mig at høre, at du er så fornuftig at gå til frisøren istedet.

God fornøjelse og god jul!

Hanne