/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra wma til mp3
Fra : relløm
Vist : 1010 gange
100 point
Dato : 22-12-08 09:19

Hej
Er der nogen specialister tilstede, jeg har lånt en lydbog som wma fil og jeg vil gerne vil gerne have filerne over på min mobiltlf. som mp3 filer. Er der nogen der kender et godt program?? Jeg har Audacity installeret jeg har hørt at det skulle klare det, men jeg har prøvet og kan ikke få det til at fungere??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-08 09:24

Der er flere muligheder, start med den første i linket, den ser da go' ud

http://www.google.dk/search?hl=da&q=fra+wma+til+mp3&meta=&aq=0&oq=fra+wma+til+

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-12-08 09:26

Jeg har nu mere brug for et rpogram, der kan lave filer fra en cd om til mp3. :/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-08 09:30

ejvind havde et link til det program du søger
programmet virker fint, sammen med audacity.
Kald på ejvind

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-08 09:30

relløm = jeb3

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-12-08 09:48
Kommentar
Fra : relløm

Dato : 22-12-08 10:11

Jeg har prøvet formatos.com, det ser ud til at være et godt program og konventeringen går fint, men når jeg får lyden over i min mobiltlf. kommer der bare et par klik lyde, det er lidt ærgelig at det ikke kan lykkes også fordi den er på Dansk

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-12-08 10:16

Teil....

Relløm er IKKE = Jeb3.

Tror julen er steget dig til hovedet :)

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-12-08 10:58
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-12-08 11:02

Eller denne her

Free Mp3 Wma Converter

http://koyotstar.free.fr/indexEn.html

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-12-08 11:13

Soundtaxi kan klare det.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-12-08 11:32

Formatfactory kan klare det men hvorfor lægger du ikke bare filerne over og afspiller dem som de er ?

http://www.formatoz.com

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-12-08 12:14

formatfactory har jeg problemer med.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 12:53

Brug den Audacity du har til at omdanne, Audacity skal bruge Lame encoder til at hjælpe sig: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-CD-Rippers-Encoders/LAME-MP3-Encoder.shtml den skal ikke installeres men gemmes et sted du ikke kommer til at slette den igen,, når så du vil omdanne til mp3 så skal du lige pege på Lame encoder den første gang, fremover kan Audacity selv huske det.
Hvis du har problemer, så er det måske fordi wma filen er beskyttet og ikke må kopieres

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 13:07

Det plejer nu at være den her jeg henter: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=290&package_id=309 ved ikke hvorfor jeg ikke kunne finde lige før, det første link er god nok, der er bare meget mere i den mappe, end det du skal bruge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-08 14:19

tak teil - jeg har lige geninstalleret og kunne ikke huske hvad jeg brugte til mine MP3 filer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 14:25

Jeb3 har du selv et spørgsmål om dit ønske program, llers se lidt på den her, den kan også omdanne wma filer til mp3, men er først og fremmest beregnet til at rippe CDer til mp3: http://sourceforge.net/projects/cdexos/CD-EX

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-08 14:56

Eyvind, det var lame encoder som o.v.n. skriver.
Det fungerer udmærket her.
Lame Encoder ligger i Audacity og dermed giver det
mulighed at vælge mp3 direkte i Audacity.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 15:14

Og det er kun den lille fil Lame_enc.dll som i skal bruge, alt det andet er fyldstof

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 22-12-08 15:39

Citat
Brug den Audacity du har til at omdanne, Audacity skal bruge Lame encoder til at hjælpe sig: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-CD-Rippers-Encoders/LAME-MP3-Encoder.shtml den skal ikke installeres men gemmes et sted du ikke kommer til at slette den igen,, når så du vil omdanne til mp3 så skal du lige pege på Lame encoder den første gang, fremover kan Audacity selv huske det.
Hvis du har problemer, så er det måske fordi wma filen er beskyttet og ikke må kopieres

Hej o.v.n
Jeg har lame installeret i audacity, men for at gemme som mp3 skal jeg først afspille hele filen i audacity, så derefter at exporetere til mp3, men det tager alt for lang tid at skulle afspille hele filen som er på ca. 5 timer,( det er en lydbog).
Findes der en metode til at gemme som mp3 i audacity uden at afspille???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 16:00

Sådan husker jeg det ikke, kommer igen senere, har ikke tid nu, har du lyst til et andet godt gratis program som kan omdanne uden at afspille? http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm den kan næsten alt, hvis du vil bruge den, så kan du få vejledning i brug senere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-08 16:53

Prøv at importere lydbogen i Audacity

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 22-12-08 18:11

Citat
InPrøv at importere lydbogen i Audacity

Se beskrivelse fra kl 15.39

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 22-12-08 18:23

Citat
IFormatfactory kan klare det men hvorfor lægger du ikke bare filerne over og afspiller dem som de er ?

Fodi min mobiltelefon kun kan afspille mp3

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-08 18:50

Citat
Se beskrivelse fra kl 15.39

At importere eb fil er ikke det samme som at afspille en fil.
Du skal ikke bruge 5 timer på import funtionen

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-12-08 18:52

Lyder ikke rigtigt. Prøv at lægge dem over som de er og så afspil dem.

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 22-12-08 20:08

Citat
ILame Encoder ligger i Audacity og dermed giver det
mulighed at vælge mp3 direkte i Audacity.

Teil, vil du uddybe hvordan du kan vælge mp3 direkte uden at optage lyden med audacity og derefter gemme som mp3 fil??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 20:21

Det lyder helt umulig, det med at optage lyden, du skal da bare afspille den med Audacity og så eksportere som mp3

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 22-12-08 20:30

o.v.n
Når jeg åbner en wma fil i audacity har jeg ikke andre muligheder end at afspille. Hvis jeg kun åbner, kommer der godt nok nogle lydfrekvenser, men når jeg gemmer disse frekvenser som mp3 kommer der bare 2-3 klik lyde og så ikke mere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 20:45

Det er længe siden jeg brugte Audacity, så jeg kan ikke rigtig huske den mere. Nu bruger jeg Super til at omdanne filer, den kan det hele både lydfiler og videofiler, og den er gratis, at jeg foreslog dig at bruge Audacity var fordi den havde du i forvejen, vidste ikke at der var problemer med den, jeg har kun brugt den til mindre filer

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 22-12-08 21:42

O.V.N
Jeg har installeret det program du omtalte kl. 16.oo hvor kan jeg finde en brugervejledning?
eller kan du i korte træk beskrive det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 23:17

Der kommer en lille film om brug af Super om lidt, hvis jeg kan finde ud af det, det er min første rigtige film om brug af program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 00:33

den er lidt utydelig, men når du har haft programmet åbnet, så kan du vist godt se hvad jeg gør, der er ingen lyd på så her er lidt om fremgangs måden, først vælges formatet som der skal omdannes til, derefter højre klikker jeg og vælger en mappe at gemme den færdige mp3 fil i, næst efter højre klikker jeg igen og åbner jeg den mappe som originalen er i og tilføjer til Super, du kan også åbne mappen, klikke en gang på filen holde venstre tast nede mens du trækker filen over i den nederste boks i Super, til sidst klikker jeg på knappen til at starte omdannelsen, så er det bare at vente til den er færdig, det vil tage 2-10 minutter alt efter hvor hurtig din computer er.
Klik på knappen nederst på billedet for at vise fuld skærm

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 23-12-08 14:18

Hej ige o.v.n
Nu har jeg set din video og fulgt beskrivelsen, jeg får fint lydfilerne konverteret, når jeg kigger på
filen står der del01.wma, men går jeg i egenskaber står der vlc medie player(mp3) men når har kopieret lydfilen over i min mobiltelefon kommer der bare 2 klik lyde.
Nu ved jeg snart ikke mere hvad jeg skal gøre, jeg tror jeg vil kigge lidt mere på audacity for at se hvad den kan udrette.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 14:42

Det er så en unødvendig egenskab ved Super, den tager det oprindelige filnavn med i navnet, så din fil nu hedder del01.wma.mp3 , det er det sidste efter punktum som betyder noget, at der i Egenskaber står VLC media player mp3 betyder at det er en mp3 fil og at du har VLC playeren som standard til at afspille mp3 filer, når du højre klikker og ser på Egenskaber, er der så en fane med Licens eller lignende ? Kan du afspille den omdanne fil på computeren ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 14:44

Det er den oprindelige wma fil du skal se på Egenskaber, ikke den omdannede, jeg har en mistanke om at det er en beskyttet fil, og du derfor ikke kan omdanne den til noget som kan afspilles

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 23-12-08 14:54

det er en lydbog som er drm beskyttet, men jeg kan ikke se nogen fane

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 15:00

Citat
det er en lydbog som er drm beskyttet
hvorfor fortalte du ikke det i starten, nu har jeg siddet og spildt min tid det er ulovlig at omdanne den og du skal ind i et pirat forum for at få hjælp til det

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 23-12-08 16:53

Citat
Ihvorfor fortalte du ikke det i starten, nu har jeg siddet og spildt min tid det er ulovlig at omdanne den og du skal ind i et pirat forum for at få hjælp til det

Undskyld det vidste jeg ikke , først efter jeg havde ringet til biblioteket i eftermiddags blev jeg klar over at filen var beskyttet, nok en gang undskyld.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 17:02

Alt forladt, den eneste næsten lovlige måde, er at optage hele filen med Audacity og så eksportere som mp3, lad den stå i nat når du ikke bruger den alligevel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-08 17:56

Man kan jo købe Daniusoft Digital Media Converter.
Det gør det jo ikke mere lovligt at fjerne drm filen.

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 28-12-08 00:50

gå i indstillinger i din windows mediaplayer og indstil den til at kopiere til Mp3 og så er det blot at sætte discen i din pc

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 28-12-08 09:38

[gå i indstillinger i din windows mediaplayer og indstil den til at kopiere til Mp3 og så er det blot at sætte discen i din pc
]

Hej
Jeg har svært ved at finde kopiering under indstillinger, vil forklare nærmere??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-08 10:43

Det hedder Kopiere musik fra CD (rip) men det virker ikke, ikke hos mig i hvert fald

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 31-12-08 10:39

Hej
Jeg har løst problemet, jeg har købt Protected music converter, den kan klare det hel i et snuptag.
Slut for denne gang og tak for alle velmente råd