/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dobbeltgængerfiler
Fra : sfl17
Vist : 540 gange
30 point
Dato : 20-12-08 17:29

Jeg er for tiden i gang med at rydde op på min bærbare pc, der kører noget langsomt. Nogen der ved, om det er tilrådeligt at udrydde dobbeltgængerfiler/dubletter med programmet Duplicate Cleaner, og hvilke skal man gå efter..? Jeg har netop scannet computeren, og den har fundet over 2.000 af disse filer, hvoraf de fleste ligger gemt i et spil og i under Windows=systemfiler. Håber ikke, pc'en går ned, hvis jeg sletter dubletterne..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-12-08 18:37

Kender ikke programmet, men det er normalt ikke det der sløver pcen ned.

1. Diskoprydning
2. Fjern alle programmer der ikke bliver brugt mere
3. Regcleaner
4. Fjerne Spyware
5. Diskdefragmentering

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 20-12-08 18:41
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-12-08 18:58

kender heller ikke programmet - men kender dupfinder.exe som du kan finde og downloade her
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=49AE8576-9BB9-4126-9761-BA8011FABF38&displaylang=en

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-12-08 04:51

Medmindre det er dubletter af billeder eller andre egne ting skal Du ikke røre ved noget som helst, 2000 dubletter inde i Windows system har ingen betydning for hastigheden og den kan blive meeeeeget sløv eller holde helt op med at virke hvis Du piller der.

Allerbedste oprydning er at formatere, geninstallere programmerne og til sidst lægge den backup ind af filer Du jo altid har klar.

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 16-02-09 19:24

Tak for svaret Fijala.