/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
tændrørskabel
Fra : tullenulle
Vist : 1091 gange
100 point
Dato : 20-12-08 16:43

Hejsa... jeg har skiftet et tændrørskabel på min mc havde nogle meter til bil til at rode, kan det passe at den (mc) ikke tager gassen 100 pct på grund af det ??? der er måske forskel på den slags tænker på modstand i kablet eller andet...

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-08 17:21

Ja der er helt nøjagtig ohm modstand der skal overholdes. men hvad det skal være til din kværn ved jeg desværre ikke

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 20-12-08 18:58
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-12-08 19:01

Fra servicemanualen til en Kymco Super 8: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/fejlfinding013.gif

Så ja det lader til at der skal være et bestemt antal ohm. Om det er det som er skyld i at den ikke tage 100% gas ved jeg ikke men det da vær at check/rette så ved du at det ikke er det.

Så hvis jeg var dig ville jeg finde en servicemanual der passer til din motorcykel model.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-12-08 10:23

Nogle kiloOhm fra og til spiller ingen rolle. Men kablet og termineringen skal være korrekt isoleret og der må ikke være selv mikroskobiske huller i kablet.

De efte om hætterne sidder tæt til kablet i begge ender . Ydre diameter skal passe. Gør så rent og smør med silikone.

Jo mere man lukker op for gassen ses højere blivertrykket i cylinderen ved kompressionen. Det giver også højere overslagsspænding i tændrøret, og større risiko for at gnisten i stedet slår over udenfor ved dårlig isolering.

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 21-12-08 17:01

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-08 17:10

Takker og bukkere

God jul