/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
logge på win 2000 server hjemme fra
Fra : fea
Vist : 311 gange
100 point
Dato : 24-03-03 20:57

Hvordan indstiller man win 2000 serveren på sit arbejde, så man kan logge sig på hjemme fra. Jeg mener at kunne læse, at xp pro inderholder det nødvendige software til at man kan logge på hjemme fra.
mvh. fea

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-03-03 21:13

1) Det kræver at porten er lukket op på eventuelle routere
2) Hvis du på win 2000 serveren går ind i tilføj/fjern programmer --> add/remove windows komponent --> markerer terminal services --> trykker på knappen detaljer --> sætter flueben i client creator files --> trykker ok --> next --> vælger remote administrations mode --> trykker next --> så installeres programmet der giver mulighed for at oprette disketter med remote access

Man kan herefter lave disse 2 disketter ved at gå ind i start --> programmer --> administrative tools --> terminal services client creator
Disse installerer du så derhjemme

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-03-03 21:25

How....
jeg fik kun med hvordan du skulle installere client creator files. Der skal naturligvis også installeres terminal service

http://windows.about.com/cs/terminalservices/ er der en guide med billeder, men der er desværre også mange reklamer.

Kommentar
Fra : permoller

Dato : 24-03-03 22:19

Hust lige hvis du kører med NAT skal du forwarde port 3389 ;)

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 25-03-03 01:08

Det er een måde!.
Den er vel bedst til at "admine" mindre ting og sager..
Jeg TROR Fea mener om man kan logge sig på som "rigtig" client, altså som Fea gør på sit arbejde!??

Ved godt det ik var (et forsøg på) et svar.. men jeg læste spørgsmålet lidt anderledes, og er SELV interesseret i en løsning!.

/EazyOne

Kommentar
Fra : fea

Dato : 25-03-03 09:25

EazyOne du har fuldstændig ret, det er det jeg gerne ville kunne
mvh.fea