/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Udvalgt af TDC
Fra : svendgiversen
Vist : 470 gange
148 point
Dato : 19-12-08 11:12

Så fik jeg følgende tilbud:
"
Som du måske har set, er vi i fuld gang med at grave på Grundvigs Alle.
Det gør vi for at udbygge nettet, så vi kan tilbyde dig og 513 af dine naboer
helt nye muligheder med TDC bredbånd.
"
Rabat på: Lynhurtig internet, billig bredbånds telefoni og TV gennem dit telefon stik.

Sidste måned fik jeg et tilsvarende tilbud fra Stofa gennem mit kabel TV.
Efter gode råd her i kandu, er jeg endnu ikke hoppet på det med Zaptor:
http://www.kandu.dk/Spg129200.aspx
Og der er stor splid i vore antenneforeninger i øjeblikket...

Først det rent principielle:
Jeg har jo fastnet telefon, hvor TDC sidder med monopol på det rå kobber.
Og jeg har semi fast kabel TV via bynettet. Et aktiv vi har betalt flere tusinde kroner for.
Hvilke at de to løsninger vil vinde på sigt? Omkostninger, båndbredde etc.

Og så overskriften på kuverten:
"
Om kort tid får 514 husstande helt nye muligheder.
Din er én af dem ...
"
Skal jeg føle mig beæret, specielt udvalgt??

Hvem er det bedst at blive afhængig af Telia eller TDC???

Nu kommer mine disponible points også ned på meget rundt tal. Nok for I år...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 11:23

Fastnet udgår før eller siden

Citat
Skal jeg føle mig beæret, specielt udvalgt??

Næh... Du er blot en indtægtskilde

Citat
Hvem er det bedst at blive afhængig af Telia eller TDC???

Ingen af dem - men hvis du mener hvem du skal vælge frivilligt så skal du vælge den der tilbyder det produkt DU har brug for...

Lad være med blot at kigge pris med mindre produktet et 100% det samme (det er det sjældent)

Og til sidst....

Deres bemærkninger om fremtidssikret er salgsgas...

INTET electronikrelateret er fremtidssikret mere en ganske få måneder (måske op til 1 år).....

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 158 point
Dato : 19-12-08 11:36

Hej Svend.
Nogle venner af os fik samme tilbud
Og lod sig "lokke" af TDC.
De har fortrudt det så inderligt. Alt blev i sidste ende mere kostbart.
Vi har stofanet hernede på sydhavsøerne og er rigtig glade for det.
Vi havde TDC da vi boede på landet men det var af nød og smadder dyrt.
Vi har virkelig sparet en masse penge på at få stofanet efter vi flyttede til byen.
Vi opsagde vores fastnet da vi flyttede og har udelukkende stofanet og telia tlf.
Udgift pr. md. er 109 til internet og 49 pr. md. for tlf.
Jeg ville ikke betænke mig.
God jul.
V.H.Pia

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-08 12:24

Ork du kan tage det helt roligt, i den situation vil firmaerne overfalde jer. Her hvor jeg bor har vi lige været gennem det samme.
Fra firmaet vi havde lød det, I kan få meget hurtigere opkobling for de samme penge, hvis i skifter så koster det 200.000 for den ledning der ligger i jorden. Og der skal laves ting ved serveren og det koster 60.000.

Og ved du hvad det endte med? Efter forhandlinger blev det omkostningsfrit for os at skifte og vi betaler i dag det samme som vi gjorde før og vi har samme hastighed.

Så firmaerne blæser sig stort op og smider om sig med beløb. Vent du roligt til der kommer et regulært tilbud, så kommer alle beløbene på bordet.

God jul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-08 13:38

Jeg kender nogen som havde TDC fastnet gennem en menneskealder.
Nu skifter de teleselskab og adsl hver gang de ikke gider, at snakke med nogen et stykke tid, i den fine IP-telefon.

Ps. jeg har fået nok point i denne måned.............gi' dem til Refi, for han trænger.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 13:40

Citat
gi' dem til Refi, for han trænger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 13:59

Du er helt sikker en af de udvalgte, en som TDC gerne vil have som kunde og så er det godt med alternativer, at vælge mellem TDC og Telia er lidt som at vælge mellem pest eller kolera, vælger du TDC så er du rimelig sikret til en lidt dyrere pris, vælger du Telia så hænger du på dem, de er umulige at slippe fra igen.
Stofa er også nævnt, men de er vistnok kun for nørder, de har deres egen måde at gøre tingene på
Selvfølgelig vil alle gerne have kunder til deres net - - så længe det varer, om nogle få år er kobberkabler sikkert håbløs umoderne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-08 14:04

refi fik sidste gang, og granner har lige fået, så det er vist pia´s tur?
og Eyvind står du overhovedet på listen??

Og nu har jeg 10023 points, jeg bliver vist nødt til at spørge igen i æ meldaw...
(det kan man vist ikke sige på øst dansk??).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-08 14:30

Ja - med usynligt spareblæk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 14:44

Citat
vælger du Telia så hænger du på dem, de er umulige at slippe fra igen.
Stofa er også nævnt, men de er vistnok kun for nørder, de har deres egen måde at gøre tingene på

Det var så lidt vrøvlet

Telia og Stofa er samme selskab...

Telia er telefoni
Stofa er kabel-TV

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 16:08

Citat
Telia og Stofa er samme selskab...

Nemlig og derfor får vi også rabat

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-08 16:48

Det selskab vi havde for 1 år siden og vi desværre ikke har mere er Com-X, dem kan jeg kun sige godt om.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-08 18:54

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 18:56

Du skal være så velkommen Svend.
God jul til dig også

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-08 19:33

Citat
Dato : 19-12-08 14:04

--------------------------------------------------------------------------------
refi fik sidste gang, og granner har lige fået, så det er vist pia´s tur?
og Eyvind står du overhovedet på listen??

Nåhhhh det er på den måde, du mener en bruger er berettiget til point hårdt arbejde for at hjælpe en anden bruger.

Citat
Skal jeg føle mig beæret, specielt udvalgt??

Det skal du da, du er bl.a. een blandt alle husstande i Danmark

Kommentar
Fra : Eyvind