/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
bøde fra politiet ??
Fra : lingABC
Vist : 3101 gange
50 point
Dato : 17-12-08 11:18

vidste ikke hvor spørgsmålet høre under..
men prøver her...

hvis en ung mand bliver anholdt...for at sige grimme ting til politiet.... og kun det..
han kommer med dem og sover der natten over..

hvad giver det i bøde ?... vedkommende har ikke hørt fra dem... hvor lang tid kan der gå.. ??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 11:26

Du kan ikke få mindre end 500,- kr. Det er minimum nu

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-12-08 11:50

http://www.krim.dk/undersider/politi/regler-politiet/sanktion-ordensbekendtgoerelse.htm

600 kr koster gadeuorden åbenbart idag, Klumme! Åbenbart længe siden du har slingret ned af Vestergade (frit efter Gnags)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-08 11:54

Der kan nok gå et par måneder. Men det er også meget sandsynligt at han aldrig hører mere til den sag.
Han kan også søge erstatning for uberettiget anholdelse. Man kan da ikke blive berettiget anholdt i længere tid bare for at være grov i munden.

Hvis han var beruset, er det en anden sag, for så har han bare været i detentionen. Det giver normalt ikke bøde.
Man kan også blive kortvarigt anholdt , bare for at fastslå identiteten. Men det er så bare en tur på stationen , og ud igen.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-12-08 11:55

En bøde er på ca. 500-700 kr. og han risikerer også en regning for overnatning.

hawaii7

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 11:55

Ja det er edderhyleme længe siden LOOL Osse længe siden jeg har fået en bøde for gadeuorden. Sidst var den på 100 kr. og en enkelt nat (resten af den) i detentionen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 11:59

Man kan da ikke blive berettiget anholdt i længere tid bare for at være grov i munden. VRØVL

Hvis han var beruset, er det en anden sag, for så har han bare været i detentionen. Det giver normalt ikke bøde. VRØVL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-12-08 12:42

Enig med Klumme. Der står jo også klokkeklart at hvalpen har sagt grimme ting til panserne = overtrædelse af politivedtægten = bøde. At ævle om erstatning efter uberettiget anholdelse er rent våseri! Når man så ovenikøbet har fundet det fornuftig at putte ham i detentionen til afkøling, såehhh har man nok en grund til dette. Iøvrigt er skal man indenfor 24 timer stilles for en dommer, med mindre der som her er tale om simpel gadeuorden. Der hedder det bøde. Strømerne er rimelig bagud med at udsende disse. Venter selv på en hilsen fra i sommers, hvor jeg havde en mindre samtale med en civil-bandit, hvis bil kunne indhente min!

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-12-08 12:59

Tja med den nye politi reform og deres underbemanding så kan der sikkert gå laaaaaaang tid.
Men i kan da prøve og ringe til dem og spørge hvis de da har tid til at tage telefonen. De har jo fået nyt nummer 114 så bliver du stillet om til den nærmeste.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-08 13:10

Hvis det var første gang sin søn skejede ud, så bliver det måske betragtet som en advarsel, men så falder fars (politiets) hammer næste gang.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-08 13:18

I må læse hvad jeg skriver og ikke gøre ophævelser over noget jeg ikke skriver

Det bødekatalog som 3773 linker til skriver jo netop 600 kr for råben og skrigen, og fornærmelse af politien.
en gerning til 600kr bøde kan da ikke berettige til længere tids anholdelse.

Og så skrev jeg netop at det var en anden sag breuselse og detentionen.

Man kan ikke være anholdt i mere end 24 timer uden dommerkendelse, uanset grunden.

Jeg gad se politiadvokaten møde for dommeren, hvor det eneste grundlag var at manden havde været grov i munden.

De sager som i måske har hørt om er der mere kød på.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-12-08 13:57

Citat
hvis en ung mand bliver anholdt...for at sige grimme ting til politiet.... og kun det..
han kommer med dem og sover der natten over..

Hvorfor væver du troligt videre om længere anholdelser???

Knægten har skabt sig, og er røget i fuldebrummen. Det giver minimum en bøde for gadeuorden. Ingen andre end dig taler om længerevarende frihedsberøvelse. En overnatning i fuldebrummen medfører normalt ALDRIG foretrædelse for en dommer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-12-08 13:58

Citat
en gerning til 600kr bøde kan da ikke berettige til længere tids anholdelse.
skriver Transor! Ingen andre snakker om længere tid. Spørgeren henviser eksakt "til en overnatning"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 14:00

Glem ham 3773...han er tungere i røven end en tumling

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 14:03

Jeg har da aldrig hørt, læst eller set at nogen har siddet i detentionen så lang tid, at det krævede et grundlovsforhør for at være der, hvilket vil sige 24 timer eller mere. Hvor har geniet det fra??? Det er det rene gætteri, så jeg vil foreslå at transor ringer til en ven.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 16:14

Hvad med at give de snottede unger en ordentlig opdragelse.

Et par på skrinet hjælper altid.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 16:23

Citat
Et par på skrinet hjælper altid
NEJ, men er man primitiv kan man godt få en følelse af at det hjælper, men det eneste du har skabt er angst - Godt gået store stærke mand.. Det er prøvet uden succes.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-12-08 16:51

http://www.retsreformnu.dk/EjFaengsel.htm

Citat
Respektløs opførsel
I denne kategori hidrører uforskammet og truende adfærd, samt uberettigede verbale angreb på personale i arbejde, som ikke har udviklet sig til egentlig vold. Desuden gadeuorden, overtrædelse af politivedtægten, overtrædelse af maskeforbud ved demonstrationer.

Standardstraffen for lovbrud i denne kategori er 500 kr., samt 5 timers samfundstjeneste

Ziggy99

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-12-08 16:56

Efter det nye "idioti-reform" har politiet fået så meget at lave at selv nethandel svindel er havnet nederst i bunken...så sådan noget som gade uorden burde nærmest blive slettet fra straffeloven!
man hører ikke mere om det!

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 17-12-08 17:26

Citat
NEJ, men er man primitiv kan man godt få en følelse af at det hjælper, men det eneste du har skabt er angst - Godt gået store stærke mand.. Det er prøvet uden succes.

JEPS_ bare tag dig selv...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 17:30

Har du fået en røvfuld af mig LOOL Så har du sgu godt af det.

Ellers må jeg ved nøje eftertænksomhed konstatere, at du ikke aner rottens fis om hvad jeg gør og ikke gør.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 17:31

Ska i slås herinde må i gå udenfor

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 17:32

Så kan vi se et praktisk eksempel på gadeuorden,
med bøder og tremmer.

Kommentar
Fra : lingABC

Dato : 17-12-08 18:23

politiet er tit magtsyge.... drengen.... sat med håndjern i bilen. 25 km... uden at virke voldelig... meget stille og rolig... han have sagt fucking politi, da hans kammerat have fået en bøde på 1000 kr for at stå og ryge HASH..... det var det eneste... og så en overnatning hos politiet... det er vild overdreven.

de ..altså politiet... elskede at få ham i håndjern.... og virkede utrolig magt syge... ... så det hele var vild sygt....

det var politiet der skulle have en bøde.... nu er drengen jo spændt på om han høre fra dem igen og hvor stor bøde evt. vil blive...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 18:25

den snothvalp fik hvad han fortjenede

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-12-08 18:29

Der er nok to versioner af den historie skal du se, drengens og politiets.

Kommentar
Fra : lingABC

Dato : 17-12-08 18:38

ja klar over der er 2 versioner af historen...

men teil... du er da utrolig dum

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 18:45

Citat
og så en overnatning hos politiet... det er vild overdreven.

de ..altså politiet... elskede at få ham i håndjern.... og virkede utrolig magt syge... ... så det hele var vild sygt....

Din holdning til ordensmagten smitter jo af på knægten, syge kælling.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 18:46

Som jeg sagde tidligere, gi ham en ordentlig opdragelse.
Men det magter du sikkert ikke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 19:03

Bortset fra at jeg fastholder min mening om tæv, så synes jeg der dukker ting op, som får mig til at spørge, hvordan i hel... er det du opdrager din unge... lingABC?

Må give teil medhold i betragtningen:
Citat
"Din holdning til ordensmagten smitter jo af på knægten, syge kælling"

Forældre som synes det er frygteligt synd for deres små poder, når de får snuden i maskineriet, skulle ha taget opdragelsestøjet på for mange år siden. Men det er jo umiddelbart nemmere ikke at gøre noget, end aktivt at strukturere en dagligdag og stille krav til deres unger, med de småkonflikter som hen ad vejen opstår. Vor herre bevars siger jeg bare... der er ikke noget at sige til, at alt for mange unge tåger rundt og ikke har andet i hovedet, end hvor de får den næste hjernelammer fra.

Skulle nogen have et par flade, så var det på det nærmeste disse uansvarlige forældre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-08 20:03

Efter nytår så kommer der måske et brev med en bøde eller måske får han bare en advarsel. Det kommer også i et brev. Hvis han ikke tidligere har været anholdt. Politiethar så meget at lave at der nok kan gå tid før i hører noget.
Men du kan jo selv ringe til politiet og spørge, det får du ikke bøde for.

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 50 point
Dato : 17-12-08 20:51

Det er dog et utroligt snakkemønster der udspiller sig hvergang der stilles et spørgsmål. Er I ganske alene/ensomme er dette måske ikke ligefrem dette forum der bør frekventeres, men chats hvor syge hoveder kan udveksle erfaringer under synonymt dække....læs dog spørgsmålet og svar hvis du føler du kan bidrage...ellers giver dette forum jo ingen mening og alle spørgsmål kan så henregnes til smalltalk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 20:53

hold kæft ziggy
du bidrager ikke med noget som helst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 21:01

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 18
- Annullerede 16
- Slettede 4
Ialt 3

Ziggys bidrag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 21:06

Citat
læs dog spørgsmålet og svar hvis du føler du kan bidrage...ellers giver dette forum jo ingen mening og alle spørgsmål kan så henregnes til smalltalk
Læs da for fanden hvad du selv skriver og efterlev det.....

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 17-12-08 23:10

Jeg fik en bøde på 600 o løkken for en del år siden. Ved ikke om i kender Peter-Bådsmands-sangen? men man skal ikke digte grimme ting om politiet på melodien og synge det når de går forbi

Åh godt man er blevet klogere med alderen

Bøden kom efter ca. 3 - 4 uger. Den "gratis" overnatning fik jeg med det samme

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 18-12-08 04:29

Citat
han have sagt fucking politi, da hans kammerat have fået en bøde på 1000 kr for at stå og ryge HASH..... det var det eneste... og så en overnatning hos politiet... det er vild overdreven.

Hvad klager i/ han over, det er jo for F_____ ulovligt, færdig arbejde.

Og i denne tid, hvor vi Danskere KLAGER over at Politiet ikke gør deres abejde ordentligt.
Her gjorde de jo bare deres arbejde, og det skal heller ikke undre mig, der ligger MEGET
mere bag hele denne historie, som ikke kommer frem.
Tvivler stærk på at har er røget på GÅRDEN, bare for engang at have sagt (fucking politi)

Ærlig talt, tag det som en JOKE og betal bøden.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 18-12-08 05:38

Citat
for at stå og ryge HASH

Nu ved jeg ikke hvor ulovligt det er, men jeg tvivler på at havde der været rygning tilladt på
en Politigård, havde vedkommende næppe fået lov til at ryge færdig.

Kommentar
Fra : lingABC

Dato : 18-12-08 08:04

hold kæft hvor er I syge...

jeg klager ikke.... spørger bare..... og rygning på politi gården.... ?????? hvad snakker du om... det har jeg aldrig skrevet...

syge kælling.... skriver en.... hvem f... siger jeg er dame...

tak for svar til piratfizen86, ziggy99 , granne01 og 3773

I andre... ja find et sted I syge kan sidde og chatte.... for I har sgu da ikke noget liv... !!! hjælp I er til grin....

Godkendelse af svar
Fra : lingABC

Dato : 18-12-08 08:06

Tak for svaret ziggy99.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 18-12-08 08:57

Kun en kælling opfører sig så hysterisk, ingen tvivl om
hvad du er. En hysterisk kælling.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-12-08 09:05

Citat
Tak for svaret ziggy99
LOOOOOOOOL Gud fader i skuret for en holdning