/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
hvor mange er online script.
Fra : eseses
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 15-12-08 01:16

Hej jeg har prøvet at indsætte et php script fra en bog som jeg læser., så man kan se hvor man der er online på min side. Men uden held siden viser nemlig teksten. Warning: include(useronline.php4) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\Programmer\EasyPHP 2.0b1\www\malka\kurt.php on line 16

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'useronline.php4' for inclusion (include_path='.;C:/Programmer/EasyPHP 2.0b1\php5\pear\') in C:\Programmer\EasyPHP 2.0b1\www\malka\kurt.php on line 16

mit script er her >

<?php

// Timeout - After this time the users will
// be deleted (in minutes)
$timer = 100;

// Name of the file where all the data, about
// the user's activity will be saved
$filename = "$DOCUMENT_ROOT/malka/log.txt";

?>

og det er her jeg har prøvet at sætte den ind >
<html>
<head>
<title>none</title>
</head>
<body>
<?php
$navn = "Kurt";
if ($navn == "Kurt")
{
echo "Hej $navn , gamle dreng";
} else {
echo "Hej $navn. Velkommen til min hjemmeside.";
}
?>
<p>Antallet af brugere online lige nu er:
<?php include("useronline.php4"); ?></p>
</body>
</html>

begge filer ligger på samme mappe og chmod er på 666., hvorfor virker det ikke ??

jeg håber der nogen som kan hjælpe, hilsen eseses.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-12-08 06:26

Dit script kan ikke finde useronline.php4 filen, derfor laver den fejl.
Hvis du skriver af fra en god så ka det være der følger en cd med bogen hvor filerne ligger på som du skal bruge.
Eller måske er det en internet adresse hvor du kan downloade filerne.

Accepteret svar
Fra : steenolsen

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-08 07:50

I forlængelse af scootergrisen => det er din fil der ikke ligger på den placering du har angivet.

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'useronline.php4' for inclusion (include_path='.;C:/Programmer/EasyPHP 2.0b1\php5\pear\') in C:\Programmer\EasyPHP 2.0b1\www\malka\kurt.php on line 16

Du beder systemet om at finde useronline.php4 (du bør døbe den useronline.php men det er så en anden snak) på en forkert placerng. Hvis du har useronline.php til at ligge i samme mappe som kurt.php, så ret det til
include("useronline.php");
Hvis den ligger i en undermappe, skal der stå
include("navn-på-undermappe/userline.php");

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-12-08 09:33

Du kan ikke bruge en .php fil nede på din pc uden
en server og PHP,prøv den online.

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 15-12-08 09:42

Du kan godt udvikle php på din egen computer, hvis du har installeret en server (som jeg eksempelvis har). Det kan jeg se at du også har, for ellers ville du ikke have kunnet få den ovenstående php fejl

=> Manse9933 jeg udvikler med stor fordel lokalt, fordi det dermed er muligt at udvikle uanset om du er online eller ej. Ved ikke om det ville kunne virke for dig, men det spiller helt kanon for mig, så det er da et tip.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-12-08 09:51

Jeg overså han havde en server,jeg gloede mig blind på stien C:XXXXXX,dovenskaben længe leve
Jeg har selv en mini server på pc'en med det hele.

XAMPP bygget på apache MySql o.s.v

Godkendelse af svar
Fra : eseses

Dato : 15-12-08 21:09

Tak for den detaljerede forklaring steenolsen. og tak til alle der har bidraget med indlæg, jeg er meget taknemlig overfor jeres hjælpsomelighed.

hilsen eseses.

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 15-12-08 21:26

Det var så lidt. Jeg lærte også af andre engang og var imponeret over folks hjælpsomhed, så det er da rart at kunne give lidt tilbage