/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
skal jeg købe kampfisk
Fra : jakob100Super
Vist : 595 gange
50 point
Dato : 13-12-08 17:41

spørgsmålet er
jeg ved ikke hvad de kan gå sammen med
jeg har

1 scalare 1 sværddrage 10 blå røde neonfisk 5 guppyer 10 små guppyer 1 blå gurami 1 sugge malle 2 solskinsplaty 1 pansermalle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-08 18:44

Jeg synes bestemt ikke du skal blande mere sammen......det er allerede en meget blandet landhandel du har i det akvarie...hvor stort er det egentligt.

Til de fisk du allerede har, burde akvariet være på 150-200 liter.

Scalaren har det ikke godt med at gå uden andre scalarer....det har guramien sådan set heller ikke, uden andre guramier.

Og de passer faktisk ikke sammen med dine andre fisk , for de stiller andre krav til indretning, temperatur o.s.v.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 13-12-08 19:05

jeg har et 150l
grunden til at de går alene at deres makker er på de evige fiskemager. men de har nu holdt i 2 år
jeg var også meget i tvivle. det var fordi at jeg lige har været ude og købe de neonfisk jeg snakkede om også, hade de lige havde fået dem ind og de er jo så flotte med de farver

tak for det

dova

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 25 point
Dato : 13-12-08 21:07

Tænk på at fiskene skal have en del vand til hver især. Tænk hvis du boede i en sandkasse og hele dit liv skulle være i den sandkasse.
Du skal ikke overlæsse et akvarie så dova har ret. Fiskene passer ikke ret godt sammen og flere af de enlige ville have godt af en makker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-12-08 01:51

Kan kun være enige med de andre indlæg.
Og dertil vil jeg advare dig mod bare at plumbe nyimporterede fisk ned til de andre.

Det ender før eller senee med død og sygdom. Din akvariehandler er ikke seriøs.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-12-08 05:53

En kampfisk går ikke godt med scalarer, især når de har lagt æg, så er de agressive, og en kampfisk der har det bedst med at svømme rundt i hele overfladen finder sig ikke i at blive jaget væk. Enten tager den kampen op eller dør af stress.

Godkendelse af svar
Fra : jakob100Super

Dato : 15-12-08 13:04

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 22:14

Selv tak og god jul.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 16-12-08 10:10

og godt nytår

Kommentar
Fra : cappert

Dato : 15-01-09 18:51

du kan ikke sættte en kamp fisk sammen med andre fisk