/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Sommerferie job i Spanien
Fra : miaqh
Vist : 3117 gange
20 point
Dato : 12-12-08 22:18

Jeg er en 22-årig pige, som læser cand.negot. med spansk som hovedsprog på universitetet. Til sommer bliver jeg færdig med min bachelor, og derfor vil jeg gerne arbejde 1-2 mdr. i Spanien i sommerferien, dvs. mellem 1. juli og 1. september ca. Jeg har et relativt godt kendskab til det spanske sprog og den spanske kultur, men vil gerne blive endnu bedre til at formulere mig før jeg begynder på kandidaten.

Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg får et job?

Accepteret svar
Fra : piratfizken86

Modtaget 30 point
Dato : 12-12-08 22:52

Jeg kender flere som er taget derned for at plukke vindruer i sæsonen - ved desværre ikke hvornår det er. Lønnen er dårlig og arbejdet er hårdt, men man kan da få en oplevelse ud af det Hvis du er interesseret i det, kan du prøve at skrive en besked til mig. Så kan jeg forsøge at kontakte min svigerfar og lade ham forhøre sig (Spanskboende)

Ellers er min bedst ide at du kigger på www.jobnet.dk - Find job - Job i udlandet. Der søger de tit. Ofte i Hotel og rest. Branchen... :)

Held og lykke! :)

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 12-12-08 22:54
Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 12-12-08 22:54

Det her var måske noget

Interviewere og konsulenter søges til Málaga (Solkysten)
Eurobooking Benalcorp S.L.
Spanien
Eurobooking er en dansk konsulentvirksomhed med beliggenhed ved Málaga (Solkysten i Spanien).
Vores speciale er mødebooking, lead-generering, salg og analyser pr. telefon.

Eurobooking beskæftiger i dag ca. 40 medarbejdere.

Til opgaver som vi udfører for flere større danske selskaber søger vi nu flere ansatte.

Om dig

- Har kendskab til EDB på brugerniveau
- Er resultatorienteret
- Taler flydende dansk
- Straffeattest skal fremvises

Vi tilbyder

- Et moderne arbejdsmiljø
- Ung og dynamisk ledelse
- Tilskud til spanskundervisning
- Glade og dygtige kollegaer i alderen 19-60 år
- Sygesikring og kontrakter i henhold til gældende spansk lovgivning
- Hjælp til boligsøgning (Eurobooking har samarbejde med flere udlejningsbureauer)

Arbejdstid
37 timer om ugen

Gage
Fast løn

Tiltrædelse
Snarest.

Ansøgning, CV samt billeder sendes til HR Manager Dorte Zweidorff på
e-mail: job@eurobooking.com.

Præsentation af virksomheden
www.eurobooking.com/video.wmv og www.eurobooking.com/jobinfo.

Virksomhedens data

Eurobooking Benalcorp S.L.
Pque. Emp. El Pinillo
C/ Decano Antonio Zedano 3, Nave 6
Edif. Ruiz Escobar
E-29620 Torremolinos (Malaga)
Spain

Kontaktoplysninger for HR Manager Dorte Zweidorff:
Web: www.eurobooking.com.
Mail: dorte@eurobooking.com.
DK direct: +45 46 94 97 00
DK fax: +45 46 94 99 08
Tel ES: +34 951 92 33 03
Fax ES: +34 951 92 33 93

Godkendelse af svar
Fra : miaqh

Dato : 12-12-08 23:13

Mange tak for svaret piratfizken86

Jeg vil da gerne høre lidt mere om den mulighed du nævner. Er det hovedsageligt udlændinge, fx danskere, der arbejder sådan nogle steder, eller er det mere spaniere?

Formålet med mit ophold i Spanien er at øve det spanske, helst samtidig med at jeg får noget erhvervserfaring. Den kategori går vindrueplukning nok ikke umiddelbart ind under Men måske din svigerfar har nogle andre gode ideer hvis han bor dernede?
Jeg er egentlig interesseret i hvad som helst, som kan hjælpe mig med at blive bedre til spansk. Det kan være kontorarbejde, butiksarbejde, hotelarbejde osv.

Jeg har kigget på jobnet et par gange, men så vidt jeg kan se skal man som regel kunne stå til rådighed min. 4-6 mdr., og jeg har kun 1-2 fordi jeg begynder på min kandidat til september :-/

Tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 12-12-08 23:31

Jeg ved faktisk ikke om det er indfødte eller udlændinge der ordner den slags arbejde, men nok primært indfødte da lønnen som sagt er dårlig:-/ Men ja.. nogle gør det jo for oplevelsen:)

Jamen jeg sender ham en mail med det samme - Og hører om han ved noget. Så skal jeg nok kontakte dig igen hvis det er

Han er ejendomsmægler i dernede, så måske han endda selv mangler en kontor-ting i et par måneder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-08 10:43

Hvis du følger dette råd:
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=129757#1479846

Så er det ikke sikkert, du kan holde dig selv ud bagefter.
For du vil opdage at det ofte er et job som går ud på at lokke folk ud i økonomisk ruin.

Vi rejser en del og ser tit disse agressive "konsulenter" i aktion.

Ps. Heldigvis har vi undgået at komme i deres klør.

Kommentar
Fra : miaqh

Dato : 13-12-08 11:14

Det lyder rigtig godt Piratfizken86. Tusind tak fordi du vil hjælpe

Hvis din svigerfar kunne bruge en kontormus i sommerferien, kunne det da være helt perfekt Og ellers kan det jo være han kender nogle dernede, som kunne bruge noget billig arbejdskraft. Det er ikke meningen jeg skal tjene helt vildt meget på det. Men det kunne da være dejligt hvis det kunne løbe rundt så der i hvert fald var til kost og logi

Jeg glæder mig til at høre fra dig igen

Kommentar
Fra : miaqh

Dato : 13-12-08 11:16

Tak for rådet Eyvind, jeg holder mig væk fra konsulent-jobbet Det er alligevel ikke så relevant hvis det er ene danskere der arbejder der...