/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
UlrikB fuglen flyver
Fra : Sandvad261
Vist : 449 gange
50 point
Dato : 12-12-08 17:17

Dette spørgsmål, har jeg også stillet på DR. og de/den der nu havde med det her at gøre, kunne ikke svare på mit spørgsmål, det kan du jo nok som PROFFER, jeg har jo set det du har lavet.
Men ser du, når man sidder og ser en film fra naturen, så ser man nogle gange Eks. en fugl flyve i luften ( naturligvis ) men det ser ud som om, at vi flyver ved siden af den, hvordan gør man det??
Eller er det bare noget man laver som en animation på en computer.
Hvor får du mange tossede spørgsmål...

Hej med dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-08 18:11

teleskop kamera der følger fuglen vel

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 50 point
Dato : 12-12-08 18:57

Optagelser som dem du beskriver kan laves på flere måder. Fælles er at der som regel benyttes en flyvende kamera-platform kombineret med en gyro-stabilisator. Et eksempel er WesCam systemet monteret på en helikopter, det er det TV2 benytter. Der findes også mindre letvægtssystemer, der kan bruges sammen med fjernstyret fly eller gyrokopter. Eller man kan montere kameraet på en Ultra-light eller hang-glider.
http://picasaweb.google.com/UlrikBrask/KanDu?authkey=FGhJifeIDyw&feat=email#

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 12-12-08 20:56

Tak for svaret UlrikB.
Du kan alså bare det der, og leveret med bevismateriale, så fik jeg min nysgerrighed styret.

Hej