/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Vil konvertere til islam
Fra : JakobGG
Vist : 762 gange
10 point
Dato : 11-12-08 17:34

Hej, jeg skriver fordi at jeg overvejer at konvertere til islam.. Jeg vil høre om nogle af jer har nogle gode råd til hvordan jeg bedst kommer igennem det :). Tror nemlig at jeg vil få det svært ved at fortælle mine forældred det..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-08 17:43

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, og hvor meget du egentlig kender til Islam....men en god begyndelse er dette link

Masser af læsestof.... lær alt hvad der står og kom så tilbage og fortæl om din beslutning senere,

http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-08 17:54

Bortset fra det er det nok ikke Kandu du skal spørge....

Det er næppe her de fleste muslimer følger med....

Hvordan har du overhovedet fundet her ind

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-12-08 17:58

du må sgu da have spist noget du ikke kunne tåle. har du overhovet forstået hvad islam er.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 11-12-08 17:59
Kommentar
Fra : emab

Dato : 11-12-08 18:44

Det er et meget svært valg du er i gang med, så du bør virkelig tænke dig godt om. Jeg har en ung mand i familien der på et tidpunkt valgte islam og vi bildte os selv ind, at det ikke ville få nogen betydning for vores meget tætte forhold, men det fik det. Du skal huske på, at der er mere i det end at holde sig fra svinekød og ikke drikke alkohol. Jeg ved ikke hvor gammel du er, mit gæt er at du ikke er særlig gammel. Jeg kan også forestille mig at nogle af dine gode venner er arabere eller tyrkere, så kan man godt have lyst til at gøre noget for at passe bedre ind, jeg ved ikke om det er det der er i det, men at vælge en anden religion end den man er født med er et stort og omfattende valg, men det er ikke sikkert at dit liv bliver bedre af det.
Jeg vil godt pointere at intet, af det jeg har skrevet har racistiske undertoner, da jeg selv er gift med en tyrkisk mand, der er født muslim, men idag ligesom jeg selv er "ikke troende"
Held og lykke med dit valg
emab

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-08 19:22

Nu er du jo en dreng, men er du klar over hvad de gør ved piger?
Synes du det er rigtigt??
Og jeg tror heller ikke du slipper helt???

Hvad får dig til at overveje at konvertere?

Kommentar
Fra : JakobGG

Dato : 11-12-08 19:26

Tak for jeres svar.. det er ikke fordi at jeg har mange udlandske venner, men mere fordi jeg er begyndt og læse om islam, efter episoden med Muhammed-tegningerne. Synes Islam er meget fascinerende, især da jeg tidliger troede at islam bare var had og vold..

Godkendelse af svar
Fra : JakobGG

Dato : 11-12-08 19:41

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-08 19:58

Velbekomme

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 12-12-08 04:52

Tillykke