/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
endelig guppyer unger
Fra : jakob100Super
Vist : 519 gange
10 point
Dato : 10-12-08 17:38

jeg er blevet foræret 10 guppy unger i en glasskål
jeg har dem stadig i glaskålen
hvad går jeg med varmen for jeg har læst der helst skal være 28g
så vokser de bedste

hilsen
jakob100super

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 15 point
Dato : 10-12-08 17:57

Tja du køber vel et akvarie og et varmelegme, så kan man få sådan noget klistermærker til at sætte på akvariet som viser hvor varmt det er ved at skifte farve.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 10-12-08 18:45

det skal jeg også jeg skal lige tjene lidt flere penge
men kan de overleve et stykke tid

tak for det

jakob100super

Godkendelse af svar
Fra : jakob100Super

Dato : 10-12-08 18:57

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-12-08 21:14

Det finder du helt automatisk ud af om de kan overleve. Men det ville da være bedre at købe det nu end senere, du kan eventuet købe det brugt, prøv den blå avis eller loppemarked eller genbrugsbutik.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 11-12-08 07:28

ja det er en god ide
de har overlevede i en uge nu

tak for det

jakob100super

Kommentar
Fra : Eriko12

Dato : 07-01-09 19:11

Det er ikke livsnødvendigt at have varme hos sine guppyer, for de kan godt overleve en lavere temperatur, men de vokser ikke så hurtig. De skal blot have stuetemperatur, og de fleste har vel en temperatur over de 20 grader. De kan også trives i en højere temperatur, hvorved de gror hurtigere, men bliver ikke så gamle. Den bedste temperatur er mellem 24-26 grader med god gennemstrømning og masser af planter, som fisken kan gemme sig i.