/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Tysk fyrværkeri
Fra : lassethorsted
Vist : 3987 gange
50 point
Dato : 10-12-08 16:51

Hvornår sælges der fyrværkeri fra i Tyskland, og hvor køber man det tæt på grænsen? Står og skal derned mellem jul og nytår alligevel, og det kunne jo være at det var lidt billigere at købe nytårs raketten med der nede fra!?

Jeg mener jeg har hørt at der KUN må handles fyrværkeri i de sidste dage op til den 31. december... Kan det passe?

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 60 point
Dato : 10-12-08 16:54

I Tyskland må fyrværkeri kun sælges i de sidste 3 hverdage (butiksdage) før nytår.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 10-12-08 16:57

Fin regl i øvrigt... Sådan burde det også være her hjemme! Jeg er allerede træt af at høre på raketter og kanonslag nu!

Ved du så også om det sælges hos grænsesupermarkederne (og muligvis om det overhovedet kan betale sig at købe det i tyskland?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-08 17:03

Og du må slet ikke indføre det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-08 17:45

Fin begrænsning i Tyskland...

Kan man ikke få en EU lov til også at gælde i Danmark på dette område?

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 11-12-08 11:30

ok personligt mener jeg nu ikke det er det store problem mht støj raketter er der heller ikke mange af endnu , og mener nu ikke at det vil begrændse det med en ny regl der er så meget i omløb og det startede allerede for ca 14 dage siden så tror nu ikke det ændre så meget, nu skal vi jo heller ikke gå hen og blive gamle og grå før tid, der er nok problemer i forvejen det er jo bare nytår

Mikael

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 19-02-09 13:27

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 19-02-09 14:24

Selvtak