/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
forelsket
Fra : Kentlol
Vist : 550 gange
20 point
Dato : 10-12-08 13:10

Hej

Jeg har her på det sidste blevet rimelig forelsket i en pige fra min klasse. Jeg er først lige kommet ind i klassen for nogle måneder siden, så jeg har ikke rigtig fået så meget at vide om personens baggrund. Jeg er 15 år gammel i øjeblikket og har aldrig før haft en kæreste i mit og faktisk heller aldrig før kysset en pige. Jeg vil dog gerne tage det store skridt nu, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal starte med lære pigen at kende!

Jeg håber, at nogle jer derude har nogle gode råd til mig.

P.S. Jeg er ikke grim, tyk eller kedelig. Jeg er helt normal

m.v.h.

Kent

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-12-08 13:13

Hej Kent

Bare det var mig

Der kommer garanteret en masse, som vil give dig nogle gode råd, så det vil jeg undlade. Held og lykke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-08 13:22

Du skal ikke sidde og stille spørgsmål her, du skal ud og score pigen, ellers er der en anden som ikke har så lang tænketid som dig, held og lykke med fremtiden

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 10-12-08 13:40

det var så nemt den gang jeg var i din alder. Man skrev bare et kærestebrev,,,,hvor man adspurgte sin udkårne om man skulle være kærester. Nederst i brevet plantede man tre afkrydsningsfelter

JA NEJ MÅSKE

og håbede hun benyttede den første eller sidste mulighed,,

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 10-12-08 14:46

Det er i dag meget lettere - send hende en sms og inviter hende på burgerbar, så skal du bare se - derefter går det enten den ene vej eller den anden

PS. Gid man i dag var i din alder med nuværende erfaring...
Held og lykke fra kryds.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-12-08 14:46

hmmmm...
Jeg ved ikke rigtig hvor langt du er nået?
Du skal jo nok starte med at snakke med hende..
Jeg går ud fra, at I har pauser hvor I snakker sammen i grupper. Hvis du tør, så kan du spørge hende/gruppen hvor(dan) de skal holde jul f.eks.
Med lidt øjenkontakt finder du sikkert ud af, om dine følelser er bare en lille smule gengældt..

Hvis du slet ikke tør at nærme dig i skolen, så er det noget med at få tiltusket dig hendes adresse, --eller endnu bedre hendes mobilnummer. En masse skridt kan man jo tage pr. sms.

---Og når I så er på sms med hinanden, så er det måske ikke så svært at foreslå hende at lave et eller andet sammen. Plukke julertæ, lufte hund, pudse vinduer, lave lektier..... DU må hellere finde ud af, hvilke muligheder der er i DIN verden..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-12-08 15:09

Sorry.....jeg kan ikke lade være.
Citat
Plukke julertæ, lufte hund, pudse vinduer, lave lektier
Birgitta for pokker, du befinder dig i 2008 wake up, og hvordan "plukker" du forresten et juletræ

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-12-08 15:21

Ja, jeg skriver jo osse, at han skal finde noget, der passer i HANS verden...

Det er jo ligesom lidt vigtigt...
Og DET ved vi ikke nok om fyren til at gætte om..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-12-08 15:24

Jeg ved ikke med dig LOOL Men jeg har ALDRIG scoret noget som helst på en vinduespudsning andet end en 50,- fra min mormor

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 10-12-08 16:04

Hejsa...^^

jeg kan ikke lade være med, at skrive en lille kommentar her. XD
hvor er det sødt skrevet...^^ jeg er en pige på ca. 15 år og kan forestille mig, hvor svært det ville være at tage det første skridt..lol
held og lykke ^^

(har heller aldrig fundet den "perfekte"...heh)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-08 17:09

Måske du kunne spørge hende, om hun vil hjælpe dig med at købe julegaver??

Pøj pøj, og glædelig jul

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-12-08 20:42

Jeg er helt enig - det bedste er at finde en eller anden årsag til at i skal tale sammen, så det virker naturligt. Ved du om hun går til noget, har særlige interesser eller evner, så er tricket nok at få hende til at tale. Stil nogle spørgsmål, hvis du er typen der jokker dig selv over tæerne og bliver flov, så sørg for at have forberedt et par ting du gerne vil spørge hende om.

Har du gået til dans længe fx. Hvad fik dig til at vælge netop denne type dans... prøv at fortsætte selv, det er ok det ikke er så dybe ting i taler om i starten. Når du så har talt med hende et par gange, kommer der ting naturligt op i samtalerne og så kan du begynde på at invitere hende til at gøre ting i fællesskab.
Jeg kan faktisk godt huske hvordan jeg som 15 årig blev inviteret ud af en fyr - det var simpelthen en pine! Han havde intet at sige, og jeg var slet ikke vandt til at der skulle betales for min pizza, så jeg følte mig helt forkert og så ham aldrig igen.
Der er selvfølgelig også mulighed for at danse med hende til en fest, gå udenfor hvis det bliver for varmt at danse osv, men det ved jeg jo ikke om er noget der sker hos jer.

Det er rigtig fint med øjenkontakt og du må også meget gerne vise hende at du er interesseret, men lad være med at gøre hende forlegen ved at vise det for hele skolen!

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 10-12-08 22:55

jeg skal ikke gøre mig klog på det - jeg var sgu aldrig selv særlig god til det da jeg var forelsket i din alder

Men jeg vil nu også sige at du skal score dig hendes nummer - Smsen er guds gave til forelskede teenagedrenge Og du behøver jo ikke køre den helt store pakke ud med det samme, men ja - inviter hende med på McD. eller hjem til dig.. Hvad du nu har lyst til. Og tag den så derfra

Kommentar
Fra : Kentlol

Dato : 12-12-08 16:03

Tusind tak for responsen alle sammen. Jeg synes I alle har haft nogle gode råd til mig.

Jeg tar et skridt af gangen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-12-08 16:24

Citat
Jeg tar et skridt af gangen
Øhhhhh....Nåååååå okay. Held og lykke

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 12-12-08 16:44

Held og lykke med det Og hold os gerne opdateret i denne tråd så vi kan få stillet vores nysgerrighed

Kommentar
Fra : Kentlol

Dato : 04-01-09 14:10

Hej alle sammen. Det går godt indtil videre. Jeg har snakket en del med hende til smp fester og hygge aftner. Jeg skriver en gang imellem med hende, da jeg ikke vil virke for ivrig. Der kommer dog sikkert nok et tidspunkt, hvor jeg skal invitere hende ud...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-01-09 14:21

Jeg spør lige dumt...måske. Hvad er en smp fest??

Men ellers tillykke med forløbet Kent. Det tyder jo på at hun osse er lidt interesseret. Men pas på ikke at overfortolke. Det er man tilbøjelig til, når man er lidt lun i swinget

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-01-09 14:34

Øj... Hvor er det dejligt at høre...
Og nu er vi på vej til forår og alt sådan noget... Det hjælper altsammen..

Husk lige, at det er sikkert lige så nyt og uprøvet for hende som det er for dig. Så det skal nok gå.. I må prøve jer frem sammen.

VI kender jo ikke pigen her på kandu, så det er ikke til at sige for os, om du skal mase lige på eller om du skal "spille uinteresseret". Begge dele kan være godt. Eller skidt. Det kommer meget an på dig selv -og på hende.
---Du må først og fremmest observere hende, -og forsøge at finde ud af, hvad lige netop HUN falder for.
---Personligt kan jeg bedst lide åbenhed og ærlighed.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-02-09 00:37

Mjahhhh. Der er jo godt nok gået nogle dage siden forrige indlæg, men da tråden ikke er lukket, så kunne det jo være, at en 66-årig gammel mand bør give sit besyv med. Man har jo prøvet lidt af hvert.
Du behøver såmænd ikke gøre dig de store anstrengelser med at opnå kontakt. Den dag en pige beslutter sig til at vælge dig, så kan du ikke gøre noget ved sagen - andet end at lægge dig tilbage og affinde dig med din skæbne.
Det er noget af en myte, at mænd finder deres kærester. Man kan stå på hovedet og kvidre som en stær - for vil de ikke have en, så bliver der ikke noget ud af seancen.
Der opstår nemlig en problem, når drengen, den unge mand eller manden beslutter sig til at gøre opmærksom på sin tilstedeværelse. Man kan kvaje sig aldeles pinligt, og så er det bedre at lade være. Er man normal i ethvert henseende, så dukker der, en skønne dag, en kvieøjet pige op i synsfeltet, kaster hovedet tilbage og ruller med øjnene - og det var så det.
Gør dig synlig - kære unge ven - og vil hun have dig, så får du det at vide. Huba og held og lykke med projektet.
Skulle jeg lige indskyde, at en skilsmisse er hulens dyr.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-02-09 00:46

Og så lige en ting mere. Piger vil have sikkerhed, som i urtiden, hvor kvinden valgte oppasser alt eftr hans evne til at pande urokser ned - altså for at få sikkerhed i form af mad til hende og hendes afkom. Alt hvad handyret skulle have til gengæld, var en luns kød og lidt hygge ved bålet i hulen. Sådan er vi mænd: Skaffedyr og slaver af sex.
I dag kan der opnåes meget med et guldrandet Dankort og et par bimmere i garagen. Så få dig en uddannelse, gerne en med god indtjening. Så står det "svage" køn i kø for at gafle dig. Der er ikke mange piger/kvinder der af egen fri vilje kobler sig sammen med en fattigrøv.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 20-02-09 06:39

Sikke noget vrøvl at lære en knægt i den alder!

Vi snakker sgu om en skole-kæreste her og bestemt ikke hverken ægteskab eller lignende..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-02-09 13:34

Visse vasse - selvfølgelig skal de unge vejledes. De har jo ret til at dyrke sex sammen, og hvad der kan komme ud af den slags, ved selv du - håber jeg da.
Fordi de første erotiske oplevelser plejer at sætte dagsordenen for den unges fremtidige selvopfattelse, så er det nok bedre at anlægge en humoristisk vinkel - før det går helt galt.
Den unge knægt skal opfordres til at tage let på de første års forelskelser, fordi kun en bred viden om det modsatte køn giver et godt afsluttende resultat.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 20-02-09 15:40

Haha.. ja dit sidste indlæg der kan jeg være HELT enig med dig! Måske det bare var mig der misforstod - Det var jo en tidlig fredag morgen Men derfor syntes jeg nu bare det lød underligt at blande ægteskab og diverse ind i den første forelskelse...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-02-09 16:28

Tak for det piratfizken86.
Jeg synes bare sporene skræmmer, når jeg ser på, hvordan det går så mange unge, der absolut skal efterabe forældrenes etablerede ægteskaber. Jeg har 2 sønner, hvoraf den ældste meget hurtigt flyttede sammen med sin kæreste, og det er gået supergodt. De er dog ikke gift og har fået 2 vidunderlige døtre.
Den yngste - derimod - gik i gang med pigerne i alfabetisk orden - fra han var 15, og nu lider han af "granatchok" efter at være blevet "fyret" af de 3 sidste kærester. Jeg er dybt bekymret, fordi han udviser en så voldsom skuffelse og er desillusioneret. Jeg har altid ment, at "man skal rejse sig fra den stol man er faldet ned af" - og komme videre. Denne verden er befolket af så mange skønne kvinder, at alderen vel nok er mandens værste fjende, idet man ikke når at komme hele vejen rundt.

Ak ja, jeg ville gerne være ung igen. God weekend.