/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken kondenstørretumbler?
Fra : bjur
Vist : 2054 gange
15 point
Dato : 10-12-08 11:53

Jeg skal ud og finde en kondenstørretumbler med et maksbudget på 3000 kr. og har fundet frem til to modeller, der udfra mit begrænsede kendskab til tørretumblere gav mest for pengene.

Enten Beko DCU1560, fundet billigst hos Wupti:
http://www.wupti.com/Produkter/DCU1560_(Wupti).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite

Eller Gorenje D50310, fundet billigst hos Whiteaway eller Mariendalonline:
http://www.gorenje.dk/3822?aid=14448

Så vidt jeg kan se virker Gorenjen bedst udfra specifikationer primært pga. B-mærket, men har ikke erfaringer med de to mærker, så er der noget der kan anbefale det ene fremfor det andet eller et helt tredje kondenstørretumbler, der er bedre til pengene?

Ang. købssted kender jeg Wupti, men ikke de to andre forhandlere, så hvis der er nogen, der har erfaring med dem, vil jeg gerne høre om det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-12-08 11:55

Hej med dig.
Vi har selv gorenje her og kan varmt anbefale den.

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 10-12-08 13:34

Okay:) er det samme mode eller er det en anden tørretumblerl?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-12-08 13:59

Husk at kondenstørretumbler er en nødløsning man kun bruger, når det ikke kan lade sig gøre at skaffe udblæsning af den fugtige luft til det fri.

Alt andet lige , har de længere tørretid, større elforbrug, og slider mere på tøjet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-12-08 14:00

Glemte at skrive at en kondenstørretumbler fungerer bedst hvis den står et køligt sted.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-12-08 14:06

Hej igen.
Det er en med aftræk vi har. Men så godt som alt nyt vi har købt er Gorenje.
Det være sig komfur, emhætte ,vaskemaskine, køleskab og opvaskemaskine.
Der har aldrig været problemer med det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-12-08 14:10

Hvis du kigger på

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/toerretumblere/find-toerretumblere

kan du finde de få A-mærkede tørretumblere, allesammen kondenstørretumblere med varmepumpe.

Jeg har lige fået leveret en BOSCH WTW 86580 SN til 6095, inkl levering. Det er ca det dobbelte af de to modeller du nævner, men jeg regner med det tjener sig ind i lavere elregning og længere holdbarhed.

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 10-12-08 14:19

Hej tak for de mange forslag. Det skal være en kondens, da der ikke er mulighed for andet og de 3000,- er hvad jeg maks vil give. Så udover piaskov er der så andre der har erfaringer med et af de to mærker, eller findes der bedre til prisen?

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 10-12-08 14:49

Kender ikke de nævnte mrk.
En ting jeg vil se efter,hvis jeg skal ud og købe en ny er en der selv føler hvornår tøjet er tørt.
kondenstørretumbler er længere tid om at tørre tøjet.
Før havde jeg en med aftræk, den var ca. 1 time om at tørre en maskinfuld.
Kondenstumbleren jeg har nu, bruger ca.det dobbelte.
Tit når kommer og skal tage det ud, er det stadigt ikke helt tørt.
vvdriver

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 10-12-08 14:53

Har lige været ude og se
Min er også en Gorenje.
Godt tilfreds med kvaliteten,omtalte fejl er ikka maskinens skyld,men min nærighed ved køber.
Af skade bliver man klog,men sjældent rig
vvdriver

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 10-12-08 15:03

Den Gorenje jeg har kig på er elektronisk styret, hvilket burde betyde at den selv stoppede når tøjet er tørt, og derved slipper man for knastørt tøj så vidt jeg er orienteret:)

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 19-12-08 21:51

Jeg har handlet hos Whiteaway. Det gør jeg ikke igen. De oplyste leveringstider kan de på ingen måde overholde, de svarer sjældent på henvendelser og ved ikke hvornår varen bliver leveret når man endelig får et svar fra dem efter leveringsdatoen er overskredet. Skriver det blot nu da du nævner Whiteaway.