/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Kender I den franske sociolog?
Fra : nikolaj-n
Vist : 1108 gange
52 point
Dato : 09-12-08 20:03

Er der nogen der før har beskæftigtet sig med Bourdieu og om hans teori om kapital og habitus?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 52 point
Dato : 09-12-08 21:13
Kommentar
Fra : nikolaj-n

Dato : 10-12-08 19:27

Tak for linket.

Ville nærmere spørge, hvordan begreberne (habitus og kapital) kan anvendes til at beskrive den negative sociale arv?

Godkendelse af svar
Fra : nikolaj-n

Dato : 13-12-08 13:34

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : IngeLarsen

Dato : 09-04-09 19:32

Hej,

Bourdieu beskrives/fortolkes rimeligt letlæseligt og letforståeligt sammen med Focaults teorier i bogen Magtens Kartografi af Anders Fogh Jensen. Det er også en ret flot bog da den er illustreret Rasmus Svarre Hansen. Så den er også grafisk mere interessant end normale bøger da der sker noget på siderne.

Den er normalt ret udlånt på bibliotekerne, ventetiden er omkring 3 uger - men værd at vente på.