/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte sprog fra estisk?
Fra : Ysseven
Vist : 568 gange
200 point
Dato : 09-12-08 19:34

Hjææælp derude...!!!

Vi sidder her ved en computer, som kun snakker estisk - og har prøvet meget (men forhåbentlig ikke alt...!!!) for at skifte sproget i Windows til dansk.

Er der hjælp at hente her...???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-08 19:45

kontrolpanel - internationale og sproglige indstillinger - skift til dansk

men scan lige maskinen - der må være en grund til den har skiftet

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-12-08 20:06

Det har vi haft prøvet - og også slettet lettisk. Det gjorde ingen forskel...!

Scanne maskinen efter hvad og hvordan...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-08 20:46

Er det XP eller Vista og HAR den snakket dansk ???

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-12-08 23:42

Det er en XP-er, og den har før snakket dansk. Men efter den har været lånt ud, så er det fortid...

Og inen ve præcis, hvad der er pillet ved. Surt.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-12-08 00:08

Okay...Jamen måske skulle du spørger vedkommende du har låndt den ud til, hvad han har gjordt ved computeren. Hvis du kan hunske en dato på hvornår din computer kørte på dansk, kan muligheden måske være at gå ind i >Start>Kontrolpanel>Ydelse og vedligeholdelse>Systemgendannelse.

Kør en Systemgendannelse fra en givene dato? Måake kan det løse dit problem....

Hvis ikke det virker, må vedkommende du har lånt computeren ud til give kvajebajer...
En formatering/instalering af Xp igen, bliver nok aktuelt.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-08 01:07

Jeg vil formatere, det hjælper ikke at reparere, så en formatering vil slette alt det der ikke skal være i din PC. Prøv at overveje det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-08 08:31

jeg er faktisk enig med at der bør køres recovery for at rette det hele til (måske kun en systemgendannelse) - for du ved jo faktisk ikke hvad den der har lånt maskinen har gjort osv.

Du kan rent faktisk køre en recovery der er ikke destruktiv hvis der ligger noget på maskinen der skal gemmes - men gør der det ?

Husk lige at visse mennesker ikke har den store respekt for andres ting og dermed ikke passer lige så godt på - så den kan være fyldt med malware og hvad ved jeg.

ærgeligt - men langt nemmere at køre recovery

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 10-12-08 09:44

Du har faktisk IKKE anden udvej end at køre recovery eller skifte XP ud med en DANSK version....

Umiddelbart KAN der slet ikke skiftes sprog på XP - så der er nok lagt en hel anden version på komputeren....

Så der er IKKE pillet ved noget - der er simpelthen UDSKIFTET noget...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-08 17:23

Er da helt ening i at der kke kan skiftes sprog i XP men det kan der derimod i Vista Ultimate. Ikke da til et fuldstændigt korrekt, men alligevel. Tænker dog på om der måske kan være kommet en opdatering på lettisk der har lavet kuk i det

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-12-08 07:59

Nej, den har været udlånt til nogen, som taler lettisk... Suk.

Så det er da ikke utænkeligt, at der er sat en anden XP på. Det er ved at blive tjekket.

Foreløbig tak - og tråden bliver lidt endnu.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 17-12-08 14:49

hvis du bruger nit torrent,kan du hente en sprogpakke her:
http://thepiratebay.org/torrent/3505233/Windows_XP_Multilingual_User_Interface_Pack

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 15:08

Det behøver du ikke en TORRENT side for.....

Originalen ligger hos MS

http://download.microsoft.com/download/6/2/e/62e61f10-e106-4f4c-a862-63eec2b41efb/readme.htm

Men det kræver du har en engelsk version med MUI installeret....

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 21-02-09 13:25

Tak for svaret refi.

Også denne tråd må hellere lukkes - og maskinen snakker stadig estisk, fordi ejeren ikke vil formatere.

;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 13:31

Selv tak.....

Tja - det er jo så ejerens valg