/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Fjeder.
Fra : Mosebaek
Vist : 2437 gange
100 point
Dato : 09-12-08 09:41

Hvad kaldes denne fjeder.(Rart at kende navnet,når man søger en).
Den er ca. 52 x 5 cm. Den sidder under en sofa.
Nogen anelser om hvor den kan købes.

http://peecee.dk/upload/view/144034

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-12-08 09:48

så vidt jeg ved hedder det en Nozzac fjeder(muligvis ikke stavet rigtigt)
Prøv www.fjedre.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-08 09:55

Den kan du købe hos enhver af de lidt "ældre" møbelpolstrere/sadelmagere.......

De har dem i metermål.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-12-08 10:10

Citat
Den kan du købe hos enhver af de lidt "ældre" møbelpolstrere/sadelmagere.......

Ja,men problemet er at finde sådan en skidrik.De bor jo ikke længere på hveranden gadehjørne.
Selv kragerne vender,inden de når hertil hvor jeg bor.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-12-08 10:16

Aha,nu fandt jeg da ud af at den hedder: Nozak fjeder.(Så næsten rigtig).

Men den er ikke vist i "fjeder.dk".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-08 10:22

Den "lokale" vil helt sikkert vise vej til en sadelmager - UANSET hvor mange krager der er i haven

Er du heldig ligger din møbelforretning (med værksted) sikkert også inde med et par stykker....

Og her snakker vi ikke om Biva eller Ikea

Endelig er der en rundtur på genbrugspladsen (selvom du måske ikke må)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-12-08 11:19

Ja,hvor heldig kan man være.
Jeg har nu været i kontakt med ikke mindre end to gamle møbel reparatører.(Indenfor en radius af 10 km).Hvoraf den ene ligger med dem i lange baner.Ham skal jeg besøge her ved 14 tiden.
Så vender jeg tilbage til Kandu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-08 12:02

Der kan du bare se....

Kragerne er slet ikke så dumme

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-08 12:03

PS....

Han har sikkert også "værktøj" til monteringen....

Kan være du kan "låne" for et par flasker (det plejer at være prisen den slags steder)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-12-08 13:30

Den hedder da "spoing " ellers ka vi jo kalde den for "Mortensen " jeg er stolt af det navn

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-12-08 20:57

Tak for svaret refi.Du har igen været rigtig flittig med "pennen".

Citat
Han har sikkert også "værktøj" til monteringen....

Det er ingen problem.Jeg har selv værktøj.
Skæbnen ville endda at vedkommende jeg handlede med,var en bekendt fra mine unge dage.

Tak til alle bidragydere i tråden. VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-08 21:02

Selv tak....

Held og lykke med monteringen...