/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
kopiering via netværk
Fra : lillelyst
Vist : 404 gange
20 point
Dato : 08-12-08 18:49

Hej alle. Hvorfor kan jeg ikke kopiere mine mapper fra den stationære til den bærbare via mit trådløse netværk? (der er fin forbindelse mellem dem og jeg har tidligere kunne kopiere en enkelt mappe til den bærbare)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-12-08 19:11

rettigheder!!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-08 22:49

Jamen det kan du da også!
Det drev du vil kopiere til, skal være delt.

Du kan også gøre det at den maskine du vil have mappen overpå; her skal du fra denne maskine trække et kopi over.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-08 00:10

Begge mapper på begge PC'er skal være delt.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-12-08 09:49

Deling

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 09-12-08 21:09

Når du deler en mappe på en PC, kan du gøre det på to måder.
1) Mappen delt så der kun kan fjernlæses.
2) Mappen delt så der er fuld adgang.

Når du opretter delte mapper, bør de kun være af type 1), og så lave en enkelt mappe der er type 2).

En fil der skal flyttes/kopieres fra A til B, kan flyttes på to måder.
1) du sidder på A og skal kopiere en fil til B. Mappen på B skal være en type 2)
2) du sidder på B og skal hente (kopiere) en mappe fra A. Mappen på A kan både være type 1) og 2). - På maskine B har du så fuld rådighed til alle mapper.

Ved type 2) mapper kan du både kopiere flytte og slette fra anden maskine.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 11-12-08 20:00

Tak for svarene, men overstående er prøvet af og alligevel driller det. Begge pc`er har samme arbejdsgruppe.
Jeg arbejder lige lidt videre med det efter weekenden. Jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 12-12-08 21:23

så vidt jeg ved er " delte dokumenter " i denne computer det nemmeste, læg det du vil flytte der i, og flyt det derefter over i delte dokumenter på den anden comp.. burde virke..

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 14-12-08 17:50

Hej. Jeg når desværre ikke at arbejde videre med problemet her i december måned men hvis jeg finder en løsning vender jeg tilbage med svaret.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 14-12-08 17:51

Tak for svaret severino. Dine forslag burde virke, jeg prøver dem af en gang til hen i januar måned 2009.