/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Fremlejning af andels og ophør
Fra : andelsråd
Vist : 504 gange
20 point
Dato : 08-12-08 13:20

Jeg har fremlejet min andelslejlighed i to år, da jeg skulle bo i udlandet.
Lejeren har efter 3 måneder klaget over prisen på huslejen. Hun vil have den billigere ellers rejse hun en sag til
Huslejen svarer til boligafgift plus mit banklån.
Hvilke muligheder har jeg i denne situation?
1)   Ophøre lejekontrakten? Hun skal have et års varsel efter kontrakten plus flere omkostninger til regulering af huslejen?
2)   Hvilke konsekvenser har jeg, hvis jeg bliver ekskluderet af andelsforeningen? Jeg tænker på at sælge andelen som sidste mulighed.
3)   Er der en tredje mulighed?

Med venlig hilsen,

P.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 08-12-08 13:23

Hvis du har lejet den ud uden andelsforeningens accept - er du på spanden....

Hvis andelsforeningen har godkendt kontrakten kan jeg slet ikke se problemet

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 08-12-08 13:33

Citat
Hun vil have den billigere ellers rejse hun en sag til

Er der flere ting hun vel klage over??
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : andelsråd

Dato : 08-12-08 13:37

Mange tak for det hurtige svar,

Kontrakten er underskrevet af bestyrelsen.

Er det så muligt at ophøre kontrakten med lejeren før end et år eller skal jeg vente et år og regulere prisen på huslejen?
Hvis det hun skal blive et år og det bliver for dyrt for mig, har jeg mulighed på at sælge lejligheden?

Hilsen,

P.

Kommentar
Fra : andelsråd

Dato : 08-12-08 13:42

Hun var klar over prisen før hun skrev under.
Jeg sagde også til hende, at prisen inklueredet min banklån.
Jeg skrev også under på boligsikring til hende hun også har fået...
Jeg er for naiv... nu kan jeg se, at hun planlagte at sige efter 3 måneder, når jeg ikke længere bor i Denmark og kan ikke gøre meget....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-08 14:05

En fremlejekontrakt er da tidsbestemt....

HUN kan heller ikke sige den op i den periode....

Så spørgsmålet er lidt forvirrende....

Hun kan da ikke rejse en sag hun selv har godkendt

Kommentar
Fra : andelsråd

Dato : 08-12-08 14:57

Tusind Tak Refi!!!!
Hvad vil du gøre så i mit tilfædle?
Så vidt jeg ved er der en lovregulering omkring prisen på huslejen... men hun har skrevet under... hvad skal jeg så nu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-08 15:01

Du skal da ingenting - hun hænger da på beløbet uanset om hun flytter eller ej....

Så betaler hun ikke pudser du en advokat på hende....