/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formatere harddisk uden CD
Fra : pusserPige
Vist : 625 gange
200 point
Dato : 08-12-08 10:56

Hej - er rimelig desperat og håber på lidt hjælp herfra..
Jeg har købt en IBM Thinkpad af min tidligere arbejdsgiver og skulle så lige ind og 'lave noget med noget administrator -noget' (eller noget som jeg helt sikkert ikke forstod meget af) - dette resulterede i at jeg ikke kan logge på Windows mere fordi den ikke vil accetere mit password...

Nu er jeg blevet så sur på det hele at jeg bare vil formatere harddisken men jeg har ikke nogen Cd med OS og jeg har selvfølgelig heller ikke lavet en startdiskette - hvad gør jeg???

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-12-08 11:14

OS kan købes, men du skal også sørge for drivere til at det andet, bundkort, lydkort, CD og DVD drev
og hvad du ellers har på maskinene. Søg på EDB priser efter OS, du kan sikker købe er XP Home OEM udgave billigt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 11:15

ikke sikkert det hjælper men hvis nu ...

prøv at køre systemgendannelse til en dag før du lavede rod for dig selv

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-12-08 11:16

Eller spørg din tidligere arbejdsgiver om en CD med OS

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-12-08 11:19

Eller prøv at se her
http://www.kandu.dk/spg129553.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-08 12:31

Hvis du vil formatere så gå ind i denne computer og højreklik på det ddrev du vil formatere.

Men sørg for at have en CD/DVD med programmerne på, ellers virker den jo ikke når du har formateret. Formateringen slettet det hele.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-12-08 12:48

Prøv at starte i fejlsikret tilstand, og se der om du kan ændre password og administratorinstillinger.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-12-08 14:54

hej
skriv i brugernavn : administrator
kode : >>dette felt skal være tomt<<
tryk ok for at logge på,hvis du ikke få brugernavn og kode frem skal du trykke på ventra >>ctrl+ ventra alt + delete 2 gange prøv så.lav derpå evt en systemgendannelse,eller andre din egen brufer konto under kontrol panel >>bruger<< deri.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 12-12-08 21:29

du kan også åbne dit kabinet, tage batteriet ud af bundkortet i 10 min, sætte det i igen, så skulle admin spærring være væk.. virkede med win98 ihvertfald..