/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Skruelåg
Fra : Peter1056
Vist : 927 gange
100 point
Dato : 06-12-08 14:23

Hej. er hen nogen der kender til et link hvor man kan se hvordan en maskine sætter et skruelåg på en plastikflaske.
Hvis der findes noget med griber og moment? til at skru låget på. på et samlebånd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-08 14:58

Det er flasken der roterer - ikke låget....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-08 15:23

JEG tror altså de er LIMET på - for de er jo næsten aldrig til at få af

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-12-08 15:39

http://www.swienty.com/default.asp?pid=1&id=110805
Ifølge dette er det låget som roteres på.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-12-08 16:09

Der hvor jeg arbejder, er det en gribepatron som tager kapslen og skruer den på med et i forvejen indstillet moment og hastighed. Selve gribemekanismen er styret med luft, mens selve påskruningen styres mekanisk, altså vha. en elmotor.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 06-12-08 16:13

det er lige hertil jeg er nået. pims. Og så er det så lige med at finde hvor man kan "købe" de forskellige ting, komponenter.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-12-08 16:20

Hvis du kontakter virksomheden, her, vil de kunne oplyse dig om alt vedrørende.Det er bare at trykkepå kontakt. Jeg har før brugt denne fremgangsmåde:
http://www.swientyfilling.com/dk/tappemaskiner/produkter/laagpaaskruer/index.php

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-12-08 16:22

http://www.krones.dk/

Kender een som har serviceret/repareret de maskiner som fylder sodavand i flasker. Bl. a. på Harboe i Skælskør
Han siger at både flasken og skrugelåget drejer rundt hver sin vej.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-12-08 16:26
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-12-08 16:48

YouTube er din ven. Se de relaterede vids til højre i rullepanelet eller søg på cap feeder

http://www.youtube.com/watch?v=VTeS8HvdVzg

Ziggy99

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-12-08 19:48

Helt ærligt!! Låget blir da bare presset på ligesom på en ølflaske. Plastic er jo flexcipelt, så det udvider sig bare igen og giver illusionen om at det er blevet skruet på!

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-12-08 20:36

Citat
Helt ærligt!! Låget blir da bare presset på ligesom på en ølflaske. Plastic er jo flexcipelt, så det udvider sig bare igen og giver illusionen om at det er blevet skruet på!

Nej Det er en ommer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-12-08 20:39

Sandheden er ilde hørt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-12-08 20:41

Prøv at undersøge en plasticflaske!

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-12-08 21:00

Ja og hvad SÅ?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-12-08 22:36

Vi har vores maskiner fra et firma der hedder Sejersen, som ligger i Frederiksværk. Jeg synes det er rimeligt gennemtænkt, det de laver.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-12-08 23:45

Den du skriver om prims tror jeg på.

Den jeg skrev og bliver brugt på bryggerier. BL. a. Harboe.

Den med at man skulle presse dem ned som en kapsel. Plastik-Flexcipel?

Den skal tedd længere ud på landet med.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 07-12-08 14:49

De skrues på. Det er i og for sig ligegyldigt om flasken eller låget drejes, begge dele virker. I vores produktion er det låget der drejer. Nok fordi flasken er rektangulær.

Prøv at surfe google efter nogle eksempler, konstruktionsfirmaer er vilde med at vise den slags.