/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
massage eller ej
Fra : kanduellerej
Vist : 480 gange
60 point
Dato : 05-12-08 16:28

Jeg har der her lort med lænden så jeg bliver hurtigt meget træt og øm i lænden af at gå og stå. ligesom hvis man havde stået ret en hel dag plus lidt værre.
Kiropraktor har kun hjulpet lidt trods 8 behandlinger og heller ej fysio. Har nu været ved min læge, som synes jeg skal fortsætte med kiropraktor. Jeg spurgte om massage ville have nogen gavn, og dertil svarede han at det ikke holder mere end et par dage. Min kiro siger det måske kan gavne og fisoterapeuten siger at det kan gavne hvis det er god gennemgående massage.

Men hvem skal jeg tro på. Virker massage eller er det bare symptombehandling her og nu.
Har du haft gavn af massage for lænd eller rygsmerter?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 16:37

Jeg Har en Diskusprolaps Jeg holder den i ave med cykling samt varmtvandsbadning rygtræning og Massage.... når det er rigtig slemt. Jeg har været indlagt, men har sådan set selv fundet ud af hvad der var bedst for mig. Det er ikke altid læger mm. ved hvad de skal gører ved især den slags problemer som du her omtaler.

God bedring

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-08 16:37

Citat
Men hvem skal jeg tro på

Dem alle...

Der er jo ingen her der kan svare dig bedre end dem der HAR kigget på dig

- Ubesvarede 6
- Besvarede 1
- Annullerede 0
- Slettede 0
Ialt 7

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 05-12-08 16:38

Massage virker hvis det er musklerne der driller. Og når kiropraktoren og fysioterapeuren mener det kan gavne, så hold fast i, at du vil prøve det.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-12-08 17:49

du kan start med at få lukket nogle af dine spørgsmål. Hvis du har lige så meget ubesvaret i dit liv, så, så er det nok der skoen trykker.....................

Men massage og træning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-08 18:26

Lidt svømning er godt for hele kroppen, fordi du kan bevæge dig uden at belaste.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 05-12-08 18:37

Hejsa, jeg har haft samme symptomer som du og har stor glæde af den behandlingsform der hedder Body SDS.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 06-12-08 18:45

Jeg tænker på om det vil hjælpe at skifte til anden kiropraktor. Min nuværende har to års anciennitet. men hvor stor en betydning har det hvor længe de har arbejdet med det. Kan det gøre en forskel.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 07-12-08 07:20

Nogen gange er det en fordel at de er af nyere dato, da de er grundigere - men det afhænger helt af personen.

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 09:56

Har en datter som også har ondt. Vi bruger KranioSakral Terapi som er en mild form for massage, men hvor man fokuserer på kroppens energicentre. Man kan vælge at tro på det eller ikke, men for os virker det. Hun har fået tre behandlinger og har ingen smerter mere. Vi har været igennem det etablerede system uden held, men det her virker altså.

Held og lykke
vh Frank Kristensen

Kommentar
Fra : pepper61

Dato : 07-12-08 12:33

Har de samme problemer med ryggen som dig pga en medfødt defekt i rygsøjlen,der gør at min rygsøjle skrider fremad. Og hvis jeg ikke får massage kan jeg ikke foretage mig en skid. Det løsner alle spændingerne og gør at jeg kan gå og stå i længere tid af gangen. Desværre har jeg ikke råd til at få massage hver mdr. Det kan man jo ikke få tilskud til. Men hellere 1 gang massage end 10 gange til fysioterapeut. Kan absolut anbefale det.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 07-12-08 20:57

Er det virkeligt nok med een gang massage om måneden.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-12-08 22:03

det tvivlerjeg på. det kan kun være til forebyggelse, når man har fået en serie behandlinger

Kommentar
Fra : pepper61

Dato : 08-12-08 10:19

Udskyld. Det var en forglemmelse. Fik selvfølgelig flere behandliger for at få løsnet det hele op da jeg startede. Hvor mange ken jeg ikke huske,da det er flere år siden. Og den ene gang om mdr. jeg får nu er for lidt, 2 gange pr. mdr ville gøre underværker.

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 09-12-08 13:41

En dygtig kiropraktor kan også give dig massage, præcis hvor du har behov for det.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 09-12-08 14:48

Min kiropraktor og flere andre har en massør tilknyttet klinikken. Jeg spurgte min hvad jeg fik, og det var blot 20 minutter for 211 kr. Lidt dyrt, men er 20 minutter virkeligt nok?

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 12-12-08 17:13

Kan så ikke anbefale det. Det er ubehageligt og gør ondt flre dage efter. De smerter som skulle forsvinde bliver værre.

Kommentar
Fra : pepper61

Dato : 16-12-08 10:07

Det er meget vigtigt at drikke masser af vand efter man har fået massage. Massagen løsner giftstofferne der sidder i kroppen,og hvis men ikke drikker nok væske så de kommmerud via urinen, vil de sætte sig igen og give flere smerter