/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Universal fjernbetjening......
Fra : karina84
Vist : 2021 gange
20 point
Dato : 04-12-08 13:02

Hej,
Nogen der kan hjælpe med en manual og kode til

MaxControl URC22D-8A

(Der står intet navn på den, men den er købt i Tiger, og gennem lidt research på nettet er jeg kommet frem til ovenstående model.)

Jeg skal bruge en kode til B&O.

Mange tak for hjælpen!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-08 13:06

Tror godt du kan glemme alt om koder til B&O med en billig universalfjernbetjening. B&O benytter en helt anden frekvens end de billige fjernbetjeninger kan tilbyde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-08 13:09

Jeg har en universal fjernbetjening MED manual, som du kan købe møj billigt - den er ubrugt!

Da jeg havde købt den, virkede den gamle fjernbetjening igen......

Den koster kr. 160,- i Bilka (sælgeren var ret vild med den) - du får den for kr. 100,-

Hanne

Kommentar
Fra : karina84

Dato : 04-12-08 13:14

Hmm, virker den til B&O???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 13:31

Citat
Hmm, virker den til B&O???

Generelt virker KUN B&O fjernbetjeninger til B&O....

Så det kan du godt glemme....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-08 13:34

Der findes universalfjernbetjeninger fra f.eks NAD og Logitech, der kan lære B&O koder men det kræver vist at man har den originale fjernbetjening. Desværre koster disse fjernbetjeninger osse en hel del penge, mener de ligger fra 700 kr og opefter.

Kommentar
Fra : karina84

Dato : 04-12-08 13:36

Citat
Generelt virker KUN B&O fjernbetjeninger til B&O....

Ahh, det passer ikke, jeg har nemlig før brugt en universal fjernbetjening til B&O, men har tabt den på gulvet så nu virker den ikke, den kostede 400 kr fra fona, men den jeg nu har købt koster kun 30 og skulle gerne virke i følge Tiger.... ;)

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 04-12-08 13:36

Har selv forsøgt lignende til B&O

prøvet adskillige og med proff. teknikers hjælp

B&O er ikke lette at knække, men følger gerne tråden hvis noget godt viser dig

/ Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 13:39

30 kr. i Tiger

Du forventer for meget

Den er kun til "legetøj" samt billiganlæg fra Aldi....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-08 13:42

Så er mit tilbud jo helt perfekt

Den skulle kunne klare de alle...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-08 13:42

ifølge Tiger Der er jo en maual i så fald, hvor der så skulle stå diverse koder, eller hvordan du laver en auto søgning, men som sagt tvivler jeg!

Kommentar
Fra : karina84

Dato : 04-12-08 14:04

Citat
ifølge Tiger Der er jo en maual i så fald, hvor der så skulle stå diverse koder, eller hvordan du laver en auto søgning, men som sagt tvivler jeg!

Jo, men den har jeg smidt væk for lang tid siden (meget meget dumt af mig, men der stod også en kode i manualen husker jeg til B&O)... Så jeg leder efter et svar fra en som har denne manual eller kender et sted hvor man kan uploade den:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 14:08

Jeg tør godt at påstå med 99% sikkerhed at enten husker du forkert eller Tigermanualen er forkert...

En "dims" fra Tiger til 30 kr virker IKKE på B&O.....

Kommentar
Fra : karina84

Dato : 04-12-08 14:13

[CITATJeg tør godt at påstå med 99% sikkerhed at enten husker du forkert eller Tigermanualen er forkert... CITAT]

Ja, det siger du...... MEN jeg VED at der stod B&O på bagsiden, ellers havde jeg ikke købt den og så spurgte jeg en der arbejdede i Tiger, om det nu også passede og han sagde ja-så andet kan jeg jo ikke tro på, før jeg selv har prøvet Eller før en anden B&O bruger har stået i samme situation og har erfaret at den simpelt hen ikke virker til B&O...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 14:16

Jamen held og lykke....

Kommentar
Fra : karina84

Dato : 04-12-08 14:18

Tak!
Jeg sender småkager til den som kan hjælpe mig.. lokke lokke lokke:) ALTSÅ hjælpe mig med en manual og kode!! TAK!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 14:28

Citat
Jeg sender småkager til den som kan hjælpe mig

Tror B&O vil betale MEGET MERE for den oplysning

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-08 15:21

Du kan downloade en mabual her. Har lige kigget igennem og der er ingen B&O http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/SUPPORTPLUS/URC22D-8A-_E

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-08 15:22

mabual?

Kommentar
Fra : karina84

Dato : 04-12-08 15:26

Næh, men der står BANG & OLUFSON Så nu må vi se om det virker.... TAK!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-08 17:37

På nogen fjernbetjeninger, kan man få den til at scanne, og ved at holde sluk knappen nede, skal man vente til at apperatet slukker, før man slipper knappen.

Nogle af typerne skal have en 3 cifret kode, medens andre skal have en 4 cifret kode.
I min manual skal B&o bruge en af de to koder 0199 eller 0000 for et TV

Du kan være udsat for at flere koder virker, men ikke alle koder har alle funktioner med sig. Det vil i mange tilfælde kun være de mest anvendte funktioner der kan bruges.

Kommentar
Fra : karina84

Dato : 04-12-08 21:49

Tak for koderne severino, jeg vil prøve at se om de virker.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-08 16:06

Her er noget som kan være interessant:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6980