/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PCs skærm
Fra : Lizi01
Vist : 353 gange
50 point
Dato : 03-12-08 23:49

Hej,
Min kæreste har en mærkelig prik på sin skærm, det er en bærbar. Det er som om det er fejl ved pixler, men det er altid i forskellige steder, den flytter sig fra gang til gang.
Hvad kan det være og hvad kan det gøres ved det?
Pfh tak.
Hilsen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 00:15

Jeg har en 19" Philips LDC skærm og jeg er super glad for den. Men min skærm har ikke det stik du efterlyser. Men prøv at søg på en Philipsskærm.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-12-08 00:25

Det lyder mærkeligt at den flytter sig....

Hvis du har en LCD fladskærm så er det normalt ok accepteret at sælge nye skærme som har disse fejl. De kalder døde pixels (dem som altid er sorte) eller stuck pixels (dem som lyder grønt rødt eller blåt hele tiden)...

Men det lyder mærkeligt at den flytter sig rundt... Det kan ikke være noget snavn der sidder inderst på skærmen ?
Eller et program som laver en prik...

Prøv og opdater driveren til skærmkortet eller ændre muse cursoeren.
Ellers prøv og vrid lidt i skærmen eller tryk der hvor prikken er og giv den noget massage.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 00:32

Ups svarede i forkert spørgsmål.

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 04-12-08 00:42

det er ok granner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 06:03

meget har jeg set med skærme men at pixelfel skulle flytte sig ????

Er maskinen ny nok til at være under garanti ville jeg nok lige reklamere over den

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-12-08 07:18

Tordenfluer !
Se her :
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=124520
Gambrinus

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 04-12-08 12:49

Den flytter sig ikke. Jeg mener, at det er i forskellige steder hver gang man tænder for pc og det er altid på skrivebordet, dog er det ikke altid det sker, ngl. gange er det slet ikke der. Vi har prøvet at skifte billede som vi bruger som baggrunden, men det kommer også på det nye billede. Ngl. gange sker ikke det i flere dage.