/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Nye kul i Bosch vaskemaskine
Fra : simondo
Vist : 1166 gange
40 point
Dato : 02-12-08 22:51

Hej,

Håber på svar her... I weekenden stoppede tromlen på vores vaskemaskine (ca. 5 år gammel) pludselig med at dreje rundt. Man kunne høre, at elektroniken stod og klikkede når den normalt ville begynde at dreje rundt.
Den tager vand ind og pumper ud som den skal. Skal måske lige nævne, at den heller ikke vil centrifugere...
Jeg fik skilt motoren ad og konstaterede, at kullene trængte gevaldigt til en udskiftning. Jeg bestilte nye kul på nettet, og de kom idag. Nu har jeg monteret dem, men maskinen virker stadig ikke? Jeg har så siddet og læst forskellige tråde på nettet og fundet frem til, at vaskemaskiner af andre fabrikater skal "nulstilles" efter kullene er blevet skiftet... nogen der ved om det også gør sig gældende med Bosch? Modellen hedder WFO2650.

På forhånd tak for hjælpen,
Simon

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-08 00:47

Prøv at ringe til Fabrikanten i morgen og spørg.

Kommentar
Fra : gunnarFlap

Dato : 11-12-08 17:28

Jeg har en 10 år gammel Vølund vaskemaskine, hvor kullene er blevet skiftet, og der har ikke været noget med at nulstille maskinen ! Med hensyn til at tromlen ikke drejer rundt, kunne det være et kontakt -problem. Har du prøvet med kontaktrens i programvælgeren ? Har du tænkt på om sikkerhedsrælerne virker som de skal, eller har de sat sig ? F.eks det relæ, der slår fra, hvis centrifugeringen ryster maskinen formeget ?

Hils
Ling Ping