/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Garanti på motorcykelrep.?.
Fra : PS.BMW
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 01-12-08 17:52

På grund af oliespild er der skiftet olie/vandpumpe på BMW K 100 rs. april 2008 i forbindelse med 80.000 km eftersyn. Pris kr. 7.603,50 + moms

Status i august efter ca. 400 km:

Den nye olie/vandpumpe er defekt så motoren ikke kan drejes ved start.
Batteri ok før start men bliver varmt under startforsøg.
Vil ikke modtage strøm ved ladning.

Er der garanti på sådan en reparation?.

Mvh

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 01-12-08 18:30

Kode
Den nye olie/vandpumpe er defekt så motoren ikke kan drejes ved start.
Batteri ok før start men bliver varmt under startforsøg.
Vil ikke modtage strøm ved ladning.

Ja - der må være garanti på Olie/vandpumpe.
Det er normalt at et batteri bliver varmt ved startforsøg. (men hvor varmt blivet det?)
Ligger hele problemet i et defekt batteri?
nilsg
http://thansen.dk/products.asp?c=2251077117&n=-1494793913

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 01-12-08 18:51

Nej...ikke garanti, medmindre du har fået det skriftligt, men reparationen er omfattet af loven om 2 års reklamationsret....det første halve år formodes en fejl at have været tilstede fra reparationen blev foretaget.....ud over det halve år, er det dig selv der skal kunne bevise, at tingen var fejlbehæftet fra starten....så forhåbentligt henvendte du dig allerede da fejlen blev konstateret (inden der var gået et ½ år) ellers står du ikke særlig stærkt ved at reklamere nu.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-08 20:03

Hvorfor kommer du med en fejl der er sket i august - i december

Det er da den sikreste måde IKKE at få det lavet på reklamation....

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 01-12-08 22:28

Værkstedet har lovet at hente MCen i knap 2 måneder.
Får selv bragt den i løbet af ugen på en lånt trailer.

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 15-12-08 05:54

Tak for svaret dova.

Det er nok sådan det hænger sammen.
Den er nu på værksted og jeg kan kun håbe han er rimelig med regningen.
Det bliver sikkert først mar / apr 2009.

Mvh