/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Acer Eee
Fra : amc
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 01-12-08 08:38

Jeg har lige fået en acer eee 904. Jeg kan ikke komme på nettet den finder godt nok min net...Jeg var på igår men idag vil den ikke.. Jeg er ret ny ud i trådløsnet....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-08 10:54

Beskriv hvad der sker eller ikke sker, er det Windows eller Linux du har på den Acer EEE ? Er netværket sikret ?

Kommentar
Fra : amc

Dato : 01-12-08 10:55

Det er windows... Kan ikke forny ip adresse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-08 10:56

Og så hoppede jeg lige i det er ikke en Acer EEE du har, men måske en Asus EEE

Kommentar
Fra : amc

Dato : 01-12-08 10:58

Det er det da også....Godt man har styr på hvad man køber GG

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-08 11:04

Du skal da ikke forny IP adresse hvis det er samme netværk som du har været på en gang

Kommentar
Fra : amc

Dato : 01-12-08 11:15

Nej... jeg forstår det heller ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-08 11:23

Windows XP Home på en Asus EEE er vist en skrumpet udgave har jeg hørt, men mon ikke opsætning til netværk er det samme?
Prøv at højre klikke på dit trådløse net kort (Kontrolpanel Netværks forbindelser) og vælg Egenskaber, rul helt ned og marker Internetprotokol (TCP/IP) og klik på Egenskaber, der skal være prik ud for Hent automatisk en IP adresse, også prik ud for Hent automatisk en DNS server adresse, hvis det er i orden og du har tastet den rigtige nøgle (ved krypterede netværk) så er det bare at vente, computeren skal selv finde nettet, men tjek lige at den selv logger på, højre klik på net ikonen nede ved uret og klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, marker dit net og klik på Log på

Kommentar
Fra : amc

Dato : 01-12-08 11:37

Det hele står som du har skrivet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-08 11:47

Kan du komme på ved at højre klikke på ikonen?
Du kan også lige se efter om der står noget under Status, højre klik på dit trådløse netkort i Netværksforbindelser og klik på Status, klik på fanen Understøttelse, der skal der stå din Ip adresse og Undernetmaske og Standardgateway, hvis ikke der står noget ud for alle tre linjer, så må du vente til netværks specialisterne kommer, jeg er ikke så god til den slags, men først kan du prøve at klikke på Reparer, så vil Windows forsøge at reparere, det mislykkes sikkert, det gør det altid for mig.
Nu er det vel ikke sådan at du har en knap på computeren, til at slå trådløs til og fra ? Den skal selvfølgelig være slået til

Kommentar
Fra : amc

Dato : 01-12-08 18:19

Ja jeg forstår ikke noget...Start op her kl 18 og så var jeg på nettet......

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-08 23:57

Computernes veje er uransagelige godt du kom på, bare det holder nu

Godkendelse af svar
Fra : amc

Dato : 02-12-08 17:48

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-08 00:59

Selv tak, holder forbindelsen endnu ?