/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem har hørt om Sigrid
Fra : Kalle45
Vist : 491 gange
500 point
Dato : 30-11-08 13:47

I forbindelse med et bog projekt om Røde Kors, er man stødt på en ung pige, hvis fulde navn er Sigrid Kallesen Nielsen født 10-10-1921. Det er alt man har om om Sigrid.

Er der nogen der er stødt på personen?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-08 14:33

>barn Jens Kallesen Nielsen

Måske stammer hun fra Vorbasse? med far Jens??

han indgår i folketællingen fra Vorbasse 1870...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-08 16:14

Der er ingen, der i dag hedder Kallesen Nielsen...

Er du sikker Sigrid Kallesen er med K?

Der er nemlig 3 Callesen Nielsen ifølge:
http://www.krak.dk/query?what=wp&search_word=callesen%20nielsen&geo_area=

I Stege og Falsted?
prøv at kontakte dem...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-08 16:15

I Stege og Askeby...

Undskyld
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-08 16:34

Undskyld igen,
jeg fik blandet et par slægts spørgsmål...

Her om Sigrid:

Kender du Bundgaards blå bog? Der er Røde kors og Sigrid Nielsen nævnt…

Flot Arbejde af Røde Kors Der er mange, der laver frivilligt arbejde i det danske ... En af besøgsvennerne i Sejlflod kommune er Sigrid Nielsen. Jeg lærte hende at kende i 1978 ...

Fundet her:
http://bund-gaard.blogspot.com/2005_04_01_archive.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-08 16:41

Du kan jo spørge Bundgaard om Sigrid Nielsen også hedder Kallesen?

Hvis det ikke er hende, måske kender Sigrid sin navnesøster, også tilknyttet røde kors??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-08 20:07

Vær opmærksom på en ting, Sigrid er et svensk navn, min svenske mormor hed det.
Og hvis du ved hvilken by Sigrid var i Røde Kors, så ring til lokalafdelingen af Røde Kors, de har medlemskartoteker.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-08 21:12

Calle Calle på Spången...
Skulle hun så ikke hedde Calleson?

Med to sen navne er hun næppe særlig svensk.
Og når man skriver en bog om Røde Kors er man vel i kontakt med dem??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-08 23:21

Jeg har været aktiv i Røde Kors i 20 år og har været til et utal møder og kurser rundt om i landet, men jeg er aldrig stødt på en Sigrid i forbindelse med Dansk Røde Kors.
Hvis hun kan findes til en bestemt landsdel, så kontakt den lokale Røde kors afdeling.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-11-08 23:41

Sigrid er da ikke svensk navn, det er et typisk Norsk navn.
alimak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-08 21:38

Noget kunne tyde på hun stammer fra Møen...

Der er mange Sigrid omkring Stege, Askeby og Damsholte, også med svensk baggrund?

Tilfældigvis har den kendte slægtsforsker M. B. Askholm forsket meget i dette område,
prøv at spørge ham: http://www.baskholm.dk/

Kommentar
Fra : Kalle45

Dato : 06-12-08 21:57

Tak for hjælpen