/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gul misfarvning af klinker
Fra : iFail
Vist : 1104 gange
20 point
Dato : 30-11-08 10:37

Jeg bor i en lejlighed med et knap så godt lavet badeværelse - sikkert ikke noget nyt, men vores afløb er placeret sådan, at vandet ikke løber ordenligt ud, men ligger sig i en 'vandpyt' på gulvet. Det har givet en gul misfarvning af klinkerne, som jeg har forsøgt med en masse ting at gøre rent, er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 10:43

Ja - få lagt gulvet rigtigt - det må være udlejers problem....

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 30-11-08 10:46

Nu skal man jo passe lidt på med kemien så klinkerne ikke bliver ødelagt. Jeg gætter på at det er kalk med skidt i. Så du kan enten prøve med noget afkalkningsmiddel, der findes en masse. Men hvis det er for tamt så er næste skridt lidt fortyndet eddikesyre, eller citronsyre (fås som pulver du kan blande op med vand).

Du kan checke et

Hæld på, lad sidde et stykke tid, og skyl derefter af med vand.

Hansker til det hele iøvrigt, og lad være med at stikke næsen ned i det.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 30-11-08 10:48

Du kan checke et sted på en flise hvor det ikke gør noget om der sker noget med farven når du hælder på.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-11-08 15:13

Grundrens fra f.eks. Flügger