/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Kærligheds-problemer
Fra : Mark104
Vist : 560 gange
20 point
Dato : 29-11-08 11:42

Hej derude.
Jeg er en dreng på 17 år, og jeg har et "problem", som jeg virkelig gerne vil have nogle meninger om.
Jeg har en kæreste - en rigtig dejlig kæreste faktisk, og vi har været sammen i næsten 2 år. Vi er meget glade for hinanden, ingen tvivl om det. Men for et lille års tid siden, endte det med, at min kæreste var mig utro - hvilket viv har snakket meget om etc. Det er ovre, men jeg har lige siden haft lidt mistillid til hende.. Desværre. Sagen er den, at vi her for nyligt var til en fest, hvor vi (selvfølgelig) fik danset. Men da jeg senere på aftenen ikke kunne forstå hvor hun var henne af, kiggede jeg efter hende. Og da jeg så hende stå og danse - meget tæt - op ad en anden fyr, imens de flettede fingre og stuff, blev jeg vildt arrig.. Specielt fordi vi ahr snakket om dette masser af gange - og hun har udtrykkeligt lovet mig, at sådan noget ikke ville ske.
Min pointe er den, at jeg virkelig blev sur over dette. Og da jeg næsten havde fået opbygget min tillid til hende igen, følte jeg at den bare blev revet fra hinanden. Jeg har det som om hun er ligeglad, da hun ikke rigtig giver mig en grund til, at hun gjorde det?

Overreagerer jeg, og er jeg bare for jaloux? - eller er jeg ikke helt "på vildspor"?
Det sgu begyndt at være svært at finde hoved og hale på det.

På forhånd tak for svaret, Mark.

PS - sorry, har kun 20 point .. hvis de spiller en betydning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-08 11:54

Citat
Overreagerer jeg, og er jeg bare for jaloux?

100% JA

Havde du tænkt dig at lukke hende inde i et "fængsel" resten af hendes dage......

Hvis ikke du føler du kan stole på hende - så ud til højre - det er ikke noget at spilde tid på og du vil ALDRIG ændre mening...

I den alder skal du nok regne med at "prøve" en snes stykker inden den rigtige er der....

Kommentar
Fra : Mark104

Dato : 29-11-08 12:17

Så dit foreslag er simpelthen at ødelægge et 2-årigt langt forhold, pga. jalousi?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-08 12:29

Det er DIG der ødelægger det

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 29-11-08 12:47

Hvis du føler at du ikke kan have tillid til hende og samtidigt føler at hun ikke respektere dine grænser og ikke engang er villig til at snakke om det, ja så kan man diskutere om hvor meget forhold i har i det hele taget !

Om du overreagere om om du er for jaloux er ikke noget som man kan sætte op på en formel. Det du må prøve at tage udgangspunkt i er hvad du selv føler.

Hvis din kæreste så ikke synes dine reaktioner er rimelige ja så er det noget i to må finde ud af. Det er hendes opgave at sige fra over for dine eventuelle krav hvis de er urimelige. Du kan ikke få en tabel der fortæller dig hvad der er rimeligt i et forhold. Nogle er til meget åbne forhold der bygger på tillid andre til meget lukkede forhold der bygger på mistillid og kontrol.

Det kræver lang tids øvelse. Held og lykke.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-11-08 13:21

Narh, --I var til en fest?
Jammen havde hun mon ikke fået lidt for meget at drikke?
Det er da sket før i verden, at man gør noget man fortryder senere, når man får lidt at drikke..

Det nytter altså ikke noget at blive arrig.

Du og hun må snakke sammen.
Er HUN ked af, hvad hun har gjort? Eller ser hun anderledes på det, synes hun ikke det var noget særligt?

Hvis hun er ked af det, og det måske er fordi hun er blevet "grebet af stemningen" så kunne I måske aftale en måde så I undgår at det sker igen?

Hvis hun IKKE er ked af det, men hun synes at det er en helt normal og acceptabel adfærd, og at hun ikke er dig utro af DEN grund, så er det helt op til dig om du vil finde dig i DET eller du vil droppe hende.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 20 point
Dato : 29-11-08 14:33

Herregud i er teenagers så jeres kroppe styres af hormoner. Hvis hun har fået lidt at drikke, så står hovedet af og så reagerer hun på det.
Tag dig ikke af det, tænk hellere på om hun gjorde det fordi hun ikke får sit behov for opmærksomhed dækket af dig.
Jeg kan godt forstå din mistro og jeg synes at det er flot at du holdt ved hende selv om hun var utro.

I må i fællesskab lave nogle regler for hvordan i opfører jer til fester.

Godkendelse af svar
Fra : Mark104

Dato : 29-11-08 16:09

Tak for svaret granner01 (=

Kommentar
Fra : Mark104

Dato : 29-11-08 16:10

og alle jer andre! ;D

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-08 19:39

Tak for det. Og tænk så på en ting. Min far sagde til mig da jeg var 15, "min pige, der er ikke en håndfuld, der er et helt land fuld."
Held og lykke for dig.