/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / OS/2 / Spørgsmål
10  thomas2610 100
OS_Install (C:)
Fra : jazzin
Vist : 770 gange
67 point
Dato : 29-11-08 11:36

Jeg ved ikke, om det er det rigtige sted at spørge? Min laptop siger hele tiden,
at OS_install (C:) er næsten opbrugt..!!! Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre?
Tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-08 11:57

Ompartitionere eller skifte din harddisk - den er åbenbart ved at være for lille.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-08 13:16

Dit C.: drev hvor styresystemet ligger er fyldt op.

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 29-11-08 13:19

jamen, det er jo kun på C drevet. Der er masser af plads på D drevet...!!!!

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 29-11-08 13:21

Styresystemet har vel været der hele tiden..!? Maskinen er to år gammel og jeg ved ikke af, at der pludselig er lagt "mere styresystem" på C drevet!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-08 13:24

Alt som du har installerert i de 2 år er havnet på C: derfor.

En oprydning kan måske klare problemet.

Flyt musik og billeder over på D:, hvis du da har noget musik/billeder på C:

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-08 13:25

Hvis ikke du har valgt at lægge programmer på andre drev end C: - så vil C: blive fyldt op.
Det er lidt besværligt men C: kan udvides ind over D:

Eller hvis der er mange stor filer i "dokumenter" - at flytte hele dokumentmappen over på C: med en enkelt operation.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-08 13:39

Hvor hulen er al min plads?, find ud af det med dette program:
http://www.drivespacio.f-sw.com/download.html

Her er lidt om programmet:
http://blogs.howtogeek.com/mysticgeek/2008/09/10/reclaim-your-hard-drive-space-the-easy-way/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-08 14:17

øh >

Eller hvis der er mange stor filer i "dokumenter" - at flytte hele dokumentmappen over på D: med en enkelt operation.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-08 15:37

Citat
det er jo kun på C drevet. Der er masser af plads på D drevet
som allerede foreslået, du kan flytte systemmappen Dokumenter med alle undermapper (Musik - Billeder med mere) over på dit D drev, så er den intakt den dag du skal formatere og geninstallere Windows + at det giver mere plads på drev C
Du flytter Dokumenter ved at højre klikke på mappen Dokumenter og klik på Egenskaber, under fanen Placering kan du klikke på Flyt og så vælge at have mappen på drev D

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 29-11-08 15:56

Tak for de mange forslag - jeg prøver.