/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virtumonde?
Fra : igel
Vist : 309 gange
20 point
Dato : 28-11-08 15:38

Hvordan får jeg fjernet den....

mvh.
igel

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 28-11-08 16:20

(1)
Hent AFT-cleaner her: http://www.geekstogo.com/forum/index.php?autocom=downloads&showfile=21
Start programmet og vælg "select all" og derefter "empty all".
Hvis du har Firefox skal du først vælge det i menuen og derefter "select all" og "empty all".

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op) og Fix følgende linjer med HijackThis:
O4 - HKLM\..\Run: [Glock Suite 1.1] C:\WINDOWS\system32\glock32.exe
O4 - Startup: MSWin-1307636551.exe
O4 - Startup: MSWin-923914018.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O20 - Winlogon Notify: bnreg - C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Settings\bn.dll
O20 - Winlogon Notify: WinNt64 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WinNt64.dll

(3)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINDOWS\system32\glock32.exe
MSWin-1307636551.exe
MSWin-923914018.exe
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Settings\bn.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM32\WinNt64.dll

(4)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis og send den herind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-08 16:52

Opret dig som bruger på Mawarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php og læg dit spørgsmål der under Hijackthis forum, der får du ekspert hjælp, du bør ikke gøre noget med Hijackthis uden hjælp fra en som ved hvad der må fjernes

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 28-11-08 17:00

Du kan også smide den ind her så skal jeg kikke på den men under alle omstændigheder skal du have fjernet alle filerne og kke kun dem som køre i baggrunden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-08 17:04

Citat
Du kan også smide den ind her så skal jeg kikke på den
det er ikke nok at se på den, har du viden om hvad du gør med Hijackthis og hvorfra ?

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 28-11-08 17:24

O.V.N Jeg bruger hijackthis selv på min egen og renser min egen jeg har renset andre før jeg er it-supporter i det daglige og bruger det
jeg er det som folk normalt ville kalde en nørd men hvordan skal jeg forklare dig hvorfra jeg har lært det learning by doing? og uddannelse som datafagtekniker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-08 17:31

Citat
men hvordan skal jeg forklare dig hvorfra jeg har lært det learning by doing? og uddannelse som datafagtekniker
--- det er ikke umuligt at du ved hvad du gør men logløsere der tages seriøst er enten medlem af ASAP eller har gennemgået udddannelsen hos bla SWI.

Disse kan også sagtens være selvlærte til start og kunne en masse - men så ligger det lidt tungt med at være fuldt uptodate - for ikke at sige at have respekten fra andre.

Follk vil helst vide at de ER landet i hænderne på een der kan sit kram

denne tråd er startet af en kandubruger der har oprettet sig idag - i det tilfælde vil jeg også henvise til malwarecheck.dk - oprette en profil - gå i kategorien hijackthis forum og følge vejledningen og lægge en log ind.

ps.. xaque - det er måske en ide for dig at søge videre og få uddannelsen med dig

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 28-11-08 17:39

miritdk Det er da helt op til folk selv om de vil bruge mig en på hol.dk hwt.dk eller en der har gennemgået en uddannelse
jeg har tilbudt min hjælp thats it
det er utroligt som folk har ondt et vist sted lige så snart de ikke selv kan

>> ps.. xaque - det er måske en ide for dig at søge videre og få uddannelsen med dig [Glad] <<
Hvad mener du med det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-08 17:41

jeg mener at gennemgå de tester jeg omtalte og kunne dokumentere for dig - sådan for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 28-11-08 17:49

miritdk - skulle jeg gøre det for at hjælpe jer her inde????
fortæl mig lige hvorfor...... for at få respekt?
jeg kan godt leve med at du ikke tror på mine evner
min arbejdplads kræver ikke at jeg dokumentere at jeg kan rense en log det har de set mig gøre og det har de selv godtkendt
Jeg kan virkelig ikke se hvad dit problem er vil du hjælp af folk som kan dokumentere hvad de kan så fint brug dem men lad være med at lege gammel skole og kom der og kræve at alle os andre skal dokumentere hvad vi kan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-08 17:50

nå vovseluftetur på tapetet

spørger har fået en vundo infektion der som bekendt lægger en masse skidt og ikke er så nem at komme til livs - så jeg anbefaler også indtil videre http://www.malwarecheck.dk/forum/ - opret dig som bruger - læs vejledningen i kategorien hijackthis forum og følg den - ingen tvivl om at du får hjælp hele vejen der