/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Ny Stofa PlusPakke
Fra : svendgiversen
Vist : 1045 gange
226 point
Dato : 28-11-08 11:27

Jeg har TV via bynet og PC net opkobling begge med Stofanet.
Og jeg har stadig fastnet telefon fra TDC, plus mobil telefon fra Telmore.

Nu får jeg et tilbud fra Stofa som jeg ikke helt kan genneskue:
Digitalt TV, bredbånd og telefoni i én pakke for 249 kr. om måneden...
Jeg giver i dag 149 kr alene for PC net forbindelsen.

Hvad glemmer Stofa at fortælle??

Jeg har i dag den dyreste af bynettes 3 analoge TV pakker, men de er ikke omtalt i tilbuddet?

Hvis jeg skipper fastnet helt hos TDC, kan jeg så få / bevare mit gamle kendte telefon nummer??
Er der i mit tilfælde, hvor jeg ikke har købt nyt hos TDC for nyligt, problemer med udmeldelse???
Jeg har kun i år købt en ekstra B&O trådløs telefon til fastnet.

Er der nogen der har erfaringer med den nye Zaptor box?
Hvordan tilsluttes de to fastnet telefoner??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 12:21

Stofa "glemmer" at fortælle (det står sikkert med småt) at det er IP telefoni via dit bredbånd.

De 3 TVpakker du har er IKKE inkluderet i tilbuddet...

Du får ganske få (de danske) kanaler digitalt men skal stadig have dine TVpakker (minimum 1 af dem) for overhovedet at kunne bruge tilbuddet...

Telefonnummer kan du beholde....

Så det du får er nogle få extrakaneler digitalt...

Det du sparer er TDC - intet andet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 12:22

Jo selvfølgelig også dit nuværende bredbånd...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 12:24

PS...

Du skal være en del TVfreak for at have brug for Zaptor - der er rigeligt med kanaler i det andet...

Det er primært Canal Digital kanaler du får. - TV1000 osv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-11-08 14:36

At du har den store pakke med 3 analoge TV-pakker, er kun tidsbegrænset.
STOFA er i gang med en større omlægning af deres antenneanlæg, så der nu kun er to analoge TV-pakker, hvor de lægger pakke 1 på de TV frekvenser i VHF båndet bånd 3, svarende til kanal 5-12 + S1-20.
Pakke 2 bliver alle flyttet op på UHF frekvenserne Bånd 4 og 5. - Dette for atadskille de to pakker effektivt.
Kanal S21 til 41 vil blive brugt til det nye digitale system via Zaptor pengemaskinen.

Her hvor jeg bor, er kanalerne lagt om til stor frustartion for mange, og især ældre mennesker, som så har måtte betale 4-500 kr for at få indstillet deres TV af en fagmand.
Jeg har så godt nok fået 10 nye kanaler oven i de 30 jeg havde i forvejen (og de er lige søvndyssende alle sammen)
Her i huset har vi 3 fjernsyn, så hvis jeg ikke selv kunne skrue lidt på kanalvægeren, så ville det komme til at koste mig 1200-1500 kr, hvis en fagmand skulle gøre det.

TIPS
Jeg har gjort det, at jeg har lavet en liste, ud fra stofa's kanalliste på nettet, og kopieret den ind i Excel. Her har jeg sat dem op, og givet dem et nummer for den rækkefølge jeg (fruen) ville have dem liggende i. Herefter blev arket sorteret efter denne rækkefølge, og så var det bare at gå igang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 15:01

Den "nye" liste kan altid findes på din antenneforenings hjemmeside...

Den er jo ikke ens overalt....

Jeg opdagede også pludselig man havde byttet rundt på en hel masse UDEN at orientere kunderne...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 15:03

PS...

Pakke 1 er vel reelt også dem man får med Zaptors lille pakke... (tilnærmelsesvis)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-08 15:36

Foreløbig tak,
jeg har nu været inde på DOA (vor overordnede antenneforening) og fundet følgende:
"
Onsdag aften kom DOAs antenneforeninger nærmere valgfrit digital tv.

Repræsentantskabet gav bestyrelsen bemyndigelse til at ændre programfladen, som vi blive påbegyndt 1.1.2009 og forventet afsluttet ca. 1.4.2009.

Der indføres en grundpakke med 15-20 analoge kanaler og 8-15 digitale temapakker. Disse temapakker kommer bag Zaptorboksen, med en leje for 35,- kr. om måneden
"
Er det så mon 35 kr. pr pakke? Med frit valg på alle hylder??

Jeg kan i dag se 42 TV programmer og må tilsyneladende investere i Zaptor alligevel,
hvis ikke jeg vil gå glip af nogle special programmer, bl.a. Via Sat Golf...

Så kan jeg jo lige så godt også fravælge TDC og få telefon via TV kabelet?

Og jeg har nogle problemer med mit nuværende lejede PC modem:
Jeg mister forbindelsen og må somme tider restarte et par gange...
Jeg håber så det bliver bedre med Zaptor??

Ingen har nævnt problemer med at forlade TDC...

Og jeg er også i tvivl om de kommende interne net forbindelser;
der er flere rum mellem mit TV, min PC og mine to fastnet telefoner...
Mine telefon kabler skal vel så ikke længere benyttes???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 15:44

Dit PCmodem (kabelmodem velsagtens) og Zaptor har INTET med hinanden at gøre....
Det skal du stadig beholde

Citat
Mine telefon kabler skal vel så ikke længere benyttes???

Korrekt - det hele kører via dit vægudtag....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-11-08 17:06

Med hensyn til din telefonnet i huset (for du har vel mere end et apperat); så kan du stadig bruge det, selv om du går over til telefon via kabelnettet. Du kan så bare pille byledningen af dit indgangsstik og sætte det til telefondelen på antenneboksen.

Lejen for Zaptorboksen, har ikke noget med de kanaler du kan modtage. Det er ren boksleje.
Du skal så betale for hver enkel kanal du vil modtage, men måske er der tilbud på et antal kanaler for en samlet pris.

Meningen er jo, at alle kanaler skal være at finde på det digitale net, for på et tidspunkt, om X antal år, vil de helt sikkert slukke for den analoge del af kabelnettet.
Antenneforeningen får langt mere styr på hvad der skal ses i de enkelte hjem, så det bliver et slags kontrol-samfund af seere!

Zaptorboksen er en pengemaskine. Med den skaber de et kunstigt behov for os i lænestolen foran husaltret!
I modsætning til de kanalpakker man kender på det analoge net, hvor man måtte tage det der er i pakken, så kan man med Zaptorboksen, vælge det man vil se,og kun betale for det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-08 10:15

Jeg er stadig forvirret, på et højere niveau måske?

Jeg har ikke noget vægnet, mig bekendt. Snarere gulv og loft net??

Telefon forbindelsen kommer ind på loftet, hvor den i en deledåse forgrenes,
til mine to fastnet telefoner, der kører sammen...
Samme nummer og de ringer begge, den nyeste er bare med sender og trådløs modtager.

TV kablet kommer ind øverst i kælderen, i en isoleret kasse med nedsænket radiator i stuen.
Her forgrenes den, til TV og radio i stuen,
til kælderen hvor den igen forgrenes til TV og radio i gildesalen,
og en tredie lang forbindelse er trukket gennem kælderen og op i mit kontor til min PC forbindelse: Et ret stort Motorola modem, sikkert ikke Stofas nyeste, som jeg har lidt problemer med...

Jeg troede så Zaptor boxen var min nye universal løsning, der klarede alle tre områder:
Digitalt Fjernsyn, PC net forbindelse og bredbånds telefoni...

Er Zaptor kun til Digitalt TV?
Skal jeg beholde mit Motorola modem til min PC??
Og skal jeg så også have en IP telefoni box???

Hvor skal jeg så placere disse bedst?
Det bliver jo noget af fuglenet med alle de ikke væg net forbindelser...
Gode forslag til ledningsføring efterlyser??
Hvad laver Stofa for mig, og hvad skal jeg selv gøre???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 226 point
Dato : 29-11-08 11:15

Ja - du skal beholde dit modem
Ja - du får en box til tlf. også
Ja - Zaptor er kun til de digitale kanaler

Zaptor vil kun virke på 1 TV......

Din konstruktion vil nok give en del besværligheder - rent ledningsmæssigt - da du reelt kun får 1 indgang til det hele der så skal fordeles - det vil være Stofa uvedkommende - men de gør det sikkert gerne mod betaling

Mit råd...

Drop det...

Eller som minimum VENT til de (og andre) er helt færdige og det digitale er 100% klart...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-08 11:16

PS.

Du får muligvis et nyt modem der så både trækker net og telefon.....

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-08 10:03

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-12-08 10:33

Selv tak...