/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Samsung DVD-SH873
Fra : rwo
Vist : 883 gange
450 point
Dato : 27-11-08 17:47

Jeg ønsker måske at købe en harddiskoptager med digital tuner. Jeg har kig på Samsung DVD-SH873, men det er næsten umuligt at finde en butik-forhandler, medmindre jeg lige tager til Nykøbing F.

Jeg har så kigget på pricerunner.dk

http://www.pricerunner.dk/pl/4-1097314/DVD-afspillere/Samsung-DVD-SH873-160GB-Sammenlign-Priser

og har fundet en net-forhandler, hvor prisen er lav - måske mistænkelig lav...

http://www.pixmania.com/dk/dk/980075/art/samsung/dvd-afspiller-recorder-dv.html?srcid=7139&aftrack=TVRBd05qc3hOak14T3pBd05EYzNNak15OzEyMjc4MDQwMTU7

Jeg ønsker jo ikke et produkt som ikke lever op til den standard jeg vil få ved at købe i ex. Fona. Jeg er nemlig tidligere blevet gjort opmærksom på at man skal være varsom med netkøb pga. parallelimport. Jeg har ikke videre forstand på det, men har talt med pixmanias kundeservice, der siger at dette produkt er leveret fra Frankrig. Samsungs kundeservice siger noget med at den skal være nordisk produceret - som jeg forstod det.

Summa summarum er om der evt. er een her, der kan gennemskue om den på pixmania eller en anden på pricerunner er som den skal være.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-08 18:01

Jeg ville ikke købe sådan en på nettet. Hvis den går i stykker, hvor får man den så repareret.
Jeg køber meget andet på nettet, men ikke sådan noget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-08 18:03
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-08 18:04

Jeg ville godt køre til Viborg hvis min gik i stykker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 18:07
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-11-08 18:08

Der nok også større chance for, at PRC leverer en dansk manual.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 18:11
Kommentar
Fra : rwo

Dato : 27-11-08 18:15

Jeg er godt klar over at jeg kan finde den 100 steder på nettet.

Det er desværre ikke det jeg ønsker hjælp til..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 18:22
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 18:24

Ok du vil gerne have en butik du kan besøge, men hvor i landet er du hjemhørende rwo

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 27-11-08 18:40

Nej, mit spørgsmål er følgende:

Summa summarum er om der evt. er een her, der kan gennemskue om den på pixmania eller en anden på pricerunner er som den skal være.

Kan jeg føle mig tryg ved at købe den på pixmania eller en af de andre netbutikker på pricerunner. Jeg nævner nogle grunde til at jeg føler mig utryg, og hvis der er een her, der kender lidt til området kan denne måske hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 18:46

Jeg køber alt på nettet efterhånden og er slet ikke bange for at handle der. Samtidig er du godt sikret mod fejl da du altid har 14 dages fuld returret i samtlige netbutikker. Det har du ikke i fysiske butikker. Hvis varen er betalt med Visa/Dankort og du ikke modtager din vare er det faktisk banken der er ansvarlig for din betaling som du så kan få tilbage i tilfælde af en tvist.

Men det er et spørgsmål om is i maven og hvis du er usikker på det skal du lade være.

Ulempen er at hvis man ikke kender den vare man vil købe så er det jo svært at se det ud fra et billede på nettet. Så er det jo så du må ud og finde den i en butik og få den demonstreret der

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-08 19:11

Jeg har handlet med PRC Data før og de er gode. Ingen problemer.
Måske siger Samsung at du skal købe en original, som er produceret i norden fordi der ligger en eller anden spærring i den. Hvad ved jeg, men der kan måske blive tale om at Samsung ikke vil servicere et kopiprodukt. Og så er du bedre tjent med at købe i Danmark.
Hvis du ikke selv på nettet kan finde ud af om en given ting er en parallel kopi, så kan vi andre heller ikke. Men hvis den er alt for billig, så ville jeg gå ud fra at den er en kopi.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 20:03

Har ligeledes handlet med PRC Data og de er bund hæderlige. De er ikke de billigste men hvis der er sikkerheden du stræber efter er det et godt sted

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 11:01

Citat
Kan jeg føle mig tryg ved at købe den på pixmania

NEJ...

Pixmania har ikke det bedste ry.... (er iøvrigt fransk)

Dermed ikke være sagt at den ikke ankommer og virker, men tryg kan du først være når den "spiller" i stuen.....

Handler du derimod med et dansk firma er du væsentlig bedre stillet - både reparationsmæssigt og pengemæssigt....

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 01-12-08 14:20

Er der nogen, der ved om man kan lægge sine film over på sådan en samsung harddisk. Altså f.eks. en Disney DVD film, vil man kunne have den liggende, så man ikke hver gang skal sætte DVDen i?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-08 23:23

Du kan da bare prøve, men måske blokerer kopibeskyttelsen på DVD'en.