/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 comp.1 med vista og 1 med xp
Fra : damvad
Vist : 442 gange
300 point
Dato : 26-11-08 00:24

Hjælp
Jeg er ved at sammenkoble, 2 computer for min fys. Hoved computeren har xp,med avg. Den anden har vista, med norton. Jeg kan ikke få dem til at snakke sammen. Jeg har sat begge op til det, men det er som om at deres antivirus bloker.
Xpén skriver fejl 777 der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi modemet eller anden forbindelsesenhed på eksterne computer ikke fungerer.

Hoved computeren har kørt sammen med en gammel computer med xp uden problemer. De er koblet sammen på samme måde, over modemet.

Mvh damvad

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-08 01:04

Husker du at bruge krydset kabel til at forbinde ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-11-08 01:23

Sikkert Norton der laver problemer det er hørt før prøv blot at søge på Norton i søgefeldtet

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 26-11-08 12:19

Prøv at deaktivere et af de 2 sikkerhedsprogrammer af gangen. Derefter teste mellem hvor maskine.

Husker du at sætte til samme brugergruppe??? standard indstillingerne i henholdvis vista og xp kan være MSHOME og WORKGROUP... Alt afhængigt om deet er dansk eller engelsk windows

Vælg en fælles brugergruppe. evt. "vistaxp"

XP: KØR/RUN->netsetup.cpl->vælg ny brugergruppe
:::kilde:http://smartbro.blogspot.com/2006/09/117-run-commands-in-windows-xp.html

Vista: Højrekilk på vistas computer icon->egenskaber->'du kan nu vælge en ny gruppe på nederste knap' eller skriv SystemPropertiesComputerName i KØR

''''Nyttig''''Shared Creation Wizard: shrpubw

// C a i N e

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-11-08 14:41

køb/lån en switch eller en router. det er lettest med en router så skal du ikke tænke på IP adressering.

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 26-11-08 19:14

De er på en router. De har fået sammen navn. (arbejdsgruppe navn). Det er norton 2008.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-11-08 22:32

slå firewall og antivirus fra.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 26-11-08 23:25

TJEK lige om du har printer og file sharing/deling slået til.... Det er nok en god ide at have det på