/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 skærme
Fra : freeeeeeeen
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 25-11-08 18:16

hej jeg har et grafikkort monteret i min pc nu er det så at jeg gerne vil bruge den skærmudgang der er på bundkortet til en extra skærm. den extra skærm skal vise tv da jeg har et tvtuner kort i pc også kan man det og i såfald skal man have noget software til at administrere dette så man både kan arb på pc med den ene skærm og se tv på den anden.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-11-08 18:26

Jeg mener at det vil konflikte, dog er jeg ikke helt sikker.

Men løsningen kan være at købe en "splitter", den har 2 udgange til skærme. Vælg en med strømforsyning.

Derefter kan du gøre det du vil, også uden ekstra software.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-11-08 18:30
Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-11-08 21:07

Jeg tror også at de vil konflikte.

Løsningen med en splitter, vil ikke fungere, da sådan en splitter gengiver samme billede på begge skærme.

Jeg ville nok se på softwaren til dit grafikkort, om der er en opsætning der, der kan bruges.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-08 18:07

Eller køb et billigt skærmkort med 2 udgange. De koster jo ikke alverden