/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sonic kører ikke godt?
Fra : Shortypimpen
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 25-11-08 17:45

Hej alle sammen :D.
har længe bøvlet med min sonic, men den er sgu stædig :D.
når jeg starter den og kører er der ingen problemer,
men så ligeså snart at motoren bliver kørt varm, så bliver optrækket sindsygt
dårligt,
topfarten på den er 80 km/t, og den trækker der op uden problemer når den er kold,
men når den er varm stopper den på 40 med et meget langsomt optræk, og hvis jeg er heldig stiger den og kommer op på de 80, lige indtil jeg igen tager farten af, så kommer det dårlige optræk igen ?
En ven siger det er rullerne , men kan det virkelig gøre så meget?
Altså jeg snakker et optræk der nemt kan tage minutter xD

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-11-08 17:47

Ja til ruller men du kører selvfølgelig på bane med den Det er jo derfor at jeg svarer

Kommentar
Fra : Shortypimpen

Dato : 25-11-08 19:31

haha :D. self er det bane altså :D

Kommentar
Fra : Shortypimpen

Dato : 26-11-08 12:29

kom med svar drenge :D

Kommentar
Fra : steffen_87

Dato : 27-11-08 00:03

Rullerne burde jo ikke have noget at sige med kold og varm motor. Så det burde ikke være problemet. Hvor længe har problemet stået på, kom det lige pludselig og hvad er din opsætning? Har du prøvet at køre med choker når den er varm, og i så fald kører den så bedre?

Mit umildbare gæt ville være for stor dyse, da den jo kører bedst kold og derved har mere brug for en fed blanding. Så se om du kan nøjes med at stille luftskrue+rens luftfilter og hvis det ikke hjælper, så prøv at gå et par størrelser ned i dyse.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-12-08 13:19

Jeg kan ikke forstille mig det er rullerne for hvorfor skulle de s virke når motoren er kold og ikke når den er varm... Men når det er sagt så er det da en god ide at skifte dem alligevel hvis de er slidte så bliver de kantede istedetfor runde så skifte dem alligevel de koster ikke så meget.

Nu kender jeg ikke sonic så meget men der sidder vel en automatisk choker på karburatoren gør der ikke ?

Det er meningen at den automatiske choker skal lukke for en genvej i karburatoren så der ikke kommer så meget benzin når motoren og chokeren er blevet varm...

Det passer meget godt med at den køre godt istarten for der skal motoren have ekstra benzin fordi den er kold men når den så bliver varm så skal chokeren lukke og det er sikkert det den ikke gør...

Eller er der manual choker på ?

Kommentar
Fra : steffen_87

Dato : 02-12-08 00:09

Der sidder manuel choker på en Sonic. Så tror han skal et par numre ned i dyse. Vil nok gøre underværker ;)

Kommentar
Fra : Pumba-Team-mojn

Dato : 16-12-08 01:56

Ja prøv og smid en dyse i som er 5 nr lavere.

MVH Pro-tuneren pumba