/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
hjælp til web photo gallery
Fra : SUHLA
Vist : 367 gange
100 point
Dato : 24-11-08 19:58

Så har jeg endelig fundet den uhyggeligt nemme funktion der hedder web photo gallery i PS. Jeg har fået lavet nogle fine "test" gallerier til min hjemmeside, men jeg har dog et KANON irriterende problem: Jeg vil gerne have en lille beskrivelse af hvad det er, der er på billedet med i galleriet... altså under eller ved siden af billedet. Kan det ikke lade sig gøre?? jeg kan kun finde ud af, at lave et navn på selv galleriet og lave om i filnavnet som står under billedet, men kan ikke finde nogen "rubrik" til en decideret beskrivelse af hvad billedet forestiller.... er der mon ikke nogen af jer der kan hjælpe en nybegynder i PS universet
På forhånd tak

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 22:00

JEg har personligt aldrig fundet sådan en funktion men du kan gøre det manuelt bag efter

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 24-11-08 22:35

øv nej tænkte det nok... hvordan gør man det manuelt bagefter ? jeg kan forestille mig at man så skal ind og rode i html koderne eller ?

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 24-11-08 23:03

Jeg har godt nok ikke prøvet det selv, men her er din løsning sandsynligvis på at tilføje titler (=captions).
Citat
Fairly simple. Open any photo you want to add the "caption" to in Photoshop. On File menu, click "File Info". In the dialogue that opens, you can enter a Document title, and/or a Description. This will not change or alter the filename. You can do the same thing in Bridge by right-clicking on any photo and then select "file info".
Then, when you are back in the dialogue for the photo gallery, under "Large Images" select the checkboxes at the bottom for title, description, etc. You may want to uncheck the filename box if you don't want the filename to appear. Note that as you select the different web photo galleries available, some have the checkboxes dimmed because that information will not appear in that particular gallery

Dette svar er fundet i http://www.adobeforums.com/webx/.3c05b502

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 24-11-08 23:14

jeg kan ikke hjælpe dig før du giver mig linket.

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 26-11-08 16:31

Larshau: det må jeg lige prøve

naqibullah: hvilket link ?

Kommentar
Fra : sonnic

Dato : 20-12-08 16:12

HEJ SUHLA
Prøv denne side måske kan den hjælpe dig et skrit på vejen.
Hilsen Sonnic.

http://www.villysonnichsen.dk/web_sider.html