/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
se hvad børnene besøger
Fra : jensensten
Vist : 349 gange
20 point
Dato : 24-11-08 08:48

Hej

Jeg er en søn, som jeg mistænker for at bruge lidt for mange penge på spil på internettet. Han benægter enhver tanke om at spille, men jeg tror ham ikke. Jeg vil gerne hjælpe ham inden det bliver for sent, og han er for langt ude.

Han sletter altid alle spor, når han har været på computeren, så jeg kan ikke se hvor han har været.

Findes der et program, jeg kan lægge ind på computeren, så jeg kan se hvilke sider han har besøgt, selvom han sletter alle browserdata og cachefiler hver gang han har været igang...

Jeg har været overvejet konsekvenserne over at snuse bag hans ryg - men jeg er altså nået frem til at det er den eneste måde jeg kan hjælpe ham..

mvh
JensenSten

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-11-08 08:59

Vrøvl det handler sku da ikke om at snage men ærlighed du. Tyv tror hver mand stjæler. Hvad med at snakke om det med ham ..måske ligefrem være sammen med ham når han er på nettet og derved følge lidt med i hvad der rør sig blandt de unge Her har vi børnenes putere i køkkenet Jeg har sat browserne til at slette history cookies mm. hvergang der lukkes ned, men det er da for ikke at få en masse problemer med tiden og en masse brug af plads .Måske ser han på lidt porno Hvis du mener han bruger en masse penge må du da kunne følge med i det ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-11-08 09:01

Hvor gammel er han ???
Her i huset er de 2 drenge helt vilde med at spille World of worcraft og det koster ca 100 kr pr md

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-11-08 09:21

Hvis computern står inden på hans værelse så flyt den ind i stuen hvor han kan sidde og bruge den mens du er i stuen.

Men ja man kan godt få sådan nogen programmer. Jeg så i tv at der var en kvinde der havde installeret et program så hun kunne se alt hvad kæresten havde skrevet.

Men for mig at se er det lidt ligesom at give op for sit barn hvis man gør sådan. Jeg syns hellere du skulle prøve en anden måde end at overvåge sådan.

Hvad med om du siger han må bruge computeren 1 eller 2 timer hver dag ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-08 09:32

Det skulle dette program kunne

http://www.neuber.com/timeanalyzer/download.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 09:55

Hvis "sønnen" er så god til at fjerne sine "spor" så hjælper et sådant program jo ikke....

Det finder han hurtigt ud af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 11:43

Eller bruge den indbyggede forældrekontrol.