/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløst internet uden USB?
Fra : Louiiiise
Vist : 738 gange
85 point
Dato : 24-11-08 07:35

Hey alle !

Jeg købte for noget tid siden et trådløst internet inkl. USB"nøgle". Det hele kørte fint, men nu er denne USBnøgle altså gået i stykker :( Jeg ved at jeg har indbygget trådløst i min computer så USBnøglen skal vel i princippet ikke bruges? Nu er det så at min computer ikke vil køre på mit trådløse net. Computeren kan sagtens finde det trådløse men kan kun skabe forbindelse lokalt.. Hvilken instillinger skal rettes på, på min computer? Nogen der har mulighed til at lave en hurtig 1-2-3 guide?

Det skal nok lige siges at jeg kører Vista ..

Mvh Louise

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 08:09

- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 4

Tror du vores hjælp kan bruges

Indtil videre har den da ikke været noget værd

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-11-08 08:30

KAN KUN GIVE REFI RET

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 24-11-08 08:57

Har desværre ikke kunne få hjælp til de andre spørgsmål nej og kan jo ikke rigtig give point for ingen hjælp, mon så ikke de andre ville blive lidt sure?

Hvis i ikke har lyst er i ikke tvunget til at hjælpe..

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 24-11-08 08:58

Jeg spørger bare et andet sted så

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 09:28

Citat
for ingen hjælp

Det er svært at hjælpe UBEHJÆLPSOMME personer

Du har fået MASSER af hjælpi alle dine spørgsmål - men det værdsætter du åbenbart IKKE....

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 24-11-08 09:47

Ej det kan simpelthen ikke være rigtigt ! Jeg havde en anden profil for laangt tid siden hvor jeg ikke fik noget hjælp men jeg gav alligevel mine point til den der først svarede uanset om han kunne hjælpe eller ej, så begyndte folk at blive sure og bede mig om at anullere i stedet for at gøre forskel.. Så er det ÅBENBART også galt ! Hold da op !! I kunne alligevel ikke hjælpe, så hvorfor bruge jeres tid på at skrive .. Helt vildt underligt, men har heldigvis fundet hjælp ! Men tak for det sure og fuldstændig unødvendige opstød ..

Ha en god dag

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 24-11-08 09:49

Nu burde jeg jo (efter jeres hovede) give point for jeres sure kommentar til mit indlæg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-08 10:47

Det er næsten lige meget hvilken styresysten du bruger, du skal ind og se efter om dit indbyggede trådløse netkort er aktiveret og du skal have fundet ud af om det trådløse netkort skal tændes med en knap på computeren, hvilken computer snakker vi om?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-08 10:50

Citat
men kan kun skabe forbindelse lokalt
øv jeg havde overset at du havde forbindelse, hvad mener du med "lokal forbindelse" ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-11-08 11:06

o.v.n. altzå - hun har mistet jordforbindelsen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 11:52

Højreklik på de to comp. nede ved uret.
Vælg opret forbindelse til et netværk.
Hvis den meddeler at der er oprettet forbindelse - så afbryd forbindelsen først og så opret en ny.

Hvis der er MAC filter på routeren så skal det instilles til det indbyggede trådløse netkort.
Alle netkort (USB - Indbygget - wireless) har hver sit unikke nummer/adresse

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 24-11-08 15:05

o.v.n

Det er lidt svært at forklare men når der er adgang til internettet vil der normalt stå "lokalt og internet" og hvis ikke der er forbindelse til internettet vil der stå "kun lokalt"

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 24-11-08 15:07

Eyvind

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at jeg skal indstille routeren? Hvordan gør jeg det?

Jeg har mange gange "genstartet" nettet ved først at afbryde forbindelsen og dernæst oprettet den igen, men desværre uden forskel

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 24-11-08 15:08

Stouenberg

Haha

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 24-11-08 15:11

o.v.n

Vedr. det første du skrev, så er min computer indbygget med en knap som aktivere/deaktiverer det tråløse netværk - Denne er trykket ned (Aktiv) .. Jeg havde bare en ide om at det var noget med indstillingerne da jeg som sagt godt kan finde netværket når jeg går ind under "trådløse netværk" men har ikke fuld forbindelse til nettet ..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 16:18

Citat
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at jeg skal indstille routeren? Hvordan gør jeg det?

Hvis du eller andre har indstillet routeren til kunat tillade bestemte computere til at kunne gå via tråsløs forbindelse til internettet .............. kaldes det MAC filtrering.

Hvis MAC filter ikke er sat til så kan computeren komme på internettet uden videre.

Hvis din router er beskyttet med kode så vil den bede om den kode når du forsøger at "snakke" med den router.

Hvad sker der når du markerer den fundne router og klikker på tilslut.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-08 16:22

Jeg har lige haft bøvl med en Vista, det viste sig at jeg skulle ind i router og noget der hedder Wireless Card Access List, her kan man skrive MAC adressen på de trådløse der må kunne forbinde til din router, man kunne også slå det fra.
Min Router er en Netgear WGR614

Du kan finde MAC adr ved at åbne en kommando prompt,
Win-tast+r eller skriv CMD i søgefeltet, når det er åbnet
skriver du ipconfig /all så får du en hel masse at vide, så finder du dit trådløse kort.

Adr ser ca så'n ud: 01:02:03:e4:6a:34

mvh klaudi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-11-08 18:51

Mistet jordforbindelsen ??????
Jamen gør man da ikke det, når man køre trådløs ?????

Du skriver at du har indbygget trådløs i din PC, og at du kan se dit netværk.

Så er spørgsmålet, hvad har du af sikkerhedsindstillinger på din router/access-point?
For de indstillinger som du har brugt med din USB-dongle, har ingen indflydelse på det indbyggede trådløse netkort, så her skal du ind og sætte det op til at følge de indstillinger der er i routeren.

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 25-11-08 00:16

klaudi

Alt er forstået og er også kommet ind og har fået oplysningerne op på skærmen men hvad er det præcist at jeg skal bruge de oplysninger til? Altså hvor skal jeg kopier dem til?

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 25-11-08 00:18

severino

Aha ! Men der er noget med at jeg skal ind på en "hjemmeside" og sætte det op, ikke? Det husker jeg nemlig bare

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 85 point
Dato : 25-11-08 01:52

jo hvis du kalder routerens indstillings vindue for en hjemmeside, så er det der du skal ind, nu behøver vi oplysninger om din router for at kunnne hjælpe dig videre, hvad hedder den ? Navn og model

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-08 18:49

Den hjemmeside du skal ind på, er nogle sider der er incl. i den firmware der er i din router. Så du skal bruge din browser og hente siderne på din routers GATWAY adresse, hvor du skal logge dig ind som når du skal indstille den. Her er der også hjælpesider, som du kan hente frem ved at trykke på hjælp, og du får så en side frem, der relatere til de indstillingssider du er på.
Prøv at se dig lidt omkring på disse sider, og blive bekendt med de mange informationer der er i routeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 19:12

Uden oplysning om hvilken router du har..................er det svært at hjælpe.

Kommentar
Fra : Louiiiise

Dato : 22-12-08 03:13

Har fået det til at virke.. Jeg skulle åbenbart bare genstarte hele molevitten ;)

Nu er mit trådløse bare ikke "låst" så andre ikke kan bruge mit internet.. Dette vil jeg stadig gerne have et tip om :)

God jul til alle...

Godkendelse af svar
Fra : Louiiiise

Dato : 22-12-08 03:14

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 05:21

Selv tak og god desværre kan du ikke på præcis vejledning til din sikkerhed på routeren, du har aldrig fortalt os hvad den hedder, men fortæller du lidt mere, så kan vi godt forsætte selv om du har accepteret