/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
print spooler fejl 1068
Fra : olavur5152
Vist : 3123 gange
80 point
Dato : 22-11-08 22:34

Hej alle
Nu skal i høre, jeg får denne besked : Tjenesten print spooler kunne ikke startes.
fejl 1068: Tjenesten eller gruppen, som det afhængede af startede ikke.
Jeg har prøvet at starte den manuelt, men det virker ikk
Er der nogen som har en ide til hvordan man løser dette problem?
Jeg skal snart bruge min printer.
HJÆÆÆLP mig
Olavur5152

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-11-08 22:48

Prøv og installere din printer driver igen.
Prøv om fejlen kommer i forskellige programmer som du prøver at printe fra, det kan være det er selvom programmet som ikke virker.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-11-08 22:55

kopier denne linie ind i kør:
sc config spooler depend= RPCSS
og prøv igen
du kan osse prøve at indstallere den igen på en anden usb port

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-11-08 14:10

Afinstaller printerprogrammet og geninstaller....

Kommentar
Fra : olavur5152

Dato : 23-11-08 16:10

Hej alle
Intet af det ovennævnte virker. Det er lige meget hvad man prøver, så er det eneste at man får ud af det er en besked hvor der står
Print spooler er ikke startet, prøv at starte den, men det lader sig ikke gøre, hverken automatisk eller manuelt.
Nogen andre forslag, for hvis print spooler er en del af en printerdriver burde man vel kunne redde den ved at downloade den et sted fra, og det virker ikke fra producentens (HP)'s side, er der et sted hvorfra man kan få fat i den?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-11-08 20:06

Xou skrev dette prøv lige det igen og den sidste line jeg skrev.

Citat
kopier denne linie ind i kør:
sc config spooler depend= RPCSS
og prøv igen

Når du har gjort det skal den jo lige startes igen ;)
Så skriv i kør
net start spooler